Grantis Hungary Zrt.
Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Tudj meg többetMutasd be a céget, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?
Pénzügyi tanácsadással foglalkozunk, öngondoskodásra neveljük az embereket, hogy ne hitelből éljenek. Szerintünk nem normális az, hogy egy gyerek első terméke egy diákhitel legyen és később személyi kölcsönből vegyen plazma TV-t. Legyen megtakarításuk az embereknek, éljenek meg a saját pénzükből.
Mi nem házalunk, nem csinálunk hideg hívásokat, mint sok más cég, hanem a tudásba invesztálunk, szakmai cikkeket publikálunk és kalkulátorokat hozunk létre különböző oldalakra, ezáltal adunk ingyenes információt az embereknek és, akinek ez érték, az hozzánk fordul később. Azért kezdtünk CRM megoldáson gondolkozni, mert 80-90 százalékban online szerzünk érdeklődőket és kellett egy rendszer, amiben nyomon követhető, mi történik egy online érdeklődővel.
Mi alapján választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?
Kezdő vállalkozóként hajlamos azt hinni az ember, hogy az ő vállalkozása más, mint a többi, ezért a testreszabhatóság volt a fő szempont. Kipróbáltunk nagyobb rendszereket is, például a Salesforce-ot, de jobban szerettünk volna magyar CRM-et választani.
A MiniCRM logikus volt, elsőre egyértelmű volt, hogy mit, hol találunk. Minden igényünket kielégítette, jó, hogy lehet szűrni és tömeges emaileket küldeni.
Milyen más szoftvereket használtok a napi működés támogatásához, van-e bármilyen integráció a CRM-hez?
API-val lesz összekötve a MiniCRM a Brokkával, ami egy nyilvántartó rendszer biztosítási alkuszok számára. Google táblázatba szinkronizálunk adatokat, amit marketing statisztikák megjelenítésére használunk. Ezen kívül Adwords fiókkal használjuk együtt és a tanácsadók telefonkönyv szinkronizációt is használják.
Megterhelőek a CRM költségei, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?
Aki erre sajnálja a pénzt, ne vállalkozzon. Az a cég, aki nem tud kitermelni havi pár tízezer forintot, hogy a folyamatai rendben legyenek, ne vállalkozzon.
Az árazási technika teljesen elfogadható számunkra, minél többen vagyunk, annál jobban megéri egy user. Nem is beszélve arról, hogy nem nekünk kell lefejleszteni a rendszert.
Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM bevezetése?
Amikor elkezdtük használni a rendszert még hárman voltunk, mára már hatvanan vagyunk. Pontosan tudjuk mérni, mennyibe kerül egy lead, honnan, melyik kampányból érkezett, így tudjuk, hogy melyik kampányok térülnek meg. Ezek felhasználásával célzottabban tudunk hirdetni, CRM nélkül ösztönből lövöldöznénk sörétessel az erdőben. Így tudunk adatvezérelt marketinget csinálni. Azt szokták mondani, hogy a hirdetések 50 százaléka kidobott pénz, csak nem tudni, melyik 50%. CRM-mel könnyebb rájönni arra, hogy melyik. Emellett a meglévő ügyfeleink kiszolgálására is jól használható a MiniCRM.
Mit jelent számodra a CRM?
Ha tanácsadóként nézem, akkor szükséges rossz, amit az első 3 napban gyűlölsz, majd utána nem tudsz élni nélküle.
Ha cégvezetőként nézem, akkor irányítópult értékesítéshez, marketinghez, ügyféltevékenységekhez. Fény, ami alapján tájékozódunk.
Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?
Azt tudom tanácsolni, amit én is csináltam az elején. Le kell ülni és össze kell írni, hogy milyen elképzeléseink vannak egy rendszerrel kapcsolatban, ami majd ki fogja váltani az Excelt és a különböző Word fájlokat. Utána pedig igényelni kell tesztrendszert, fabrikálni kell és azonnal el kell kezdeni használni, hiszen máshogy nem fog kiderülni, hogy megfelelő-e az eszköz. A legfontosabb pedig az, hogy tudni kell, mi az elvárásunk.