Ice’N’Go
Interjúk sikeres kkv-cégvezetőkkel
Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Tudj meg többetEgy pár szót mondj a cégedről, mivel foglalkoztok és mi volt a kiváltó oka, hogy elkezdtél CRM-ben gondolkozni?
Az Ice’N’Go! Kft. 2008 óta foglalkozik mélyhűtött desszert gyártásával, forgalmazásával és értékesítésével. Mi vagyunk az Ice’N’Go! márka kizárólagos franchise tulajdonosa. A cég 100%-ban magyar tulajdonban van. 14 országban, több mint 400 helyen kaphatóak termékeink.
Legismertebb termékeink a színes baseball sapkákban kínált drazsés mélyhűtött desszert, valamint az előrecsomagolt, külön eladószemélyzet nélkül értékesíthető ún. Ice’N’Go! baggy. Az országban több, mint 200 helyen találkozhatnak velünk a nyári szezonban, az összes nagyobb strandon jelen vagyunk.
Évente több, mint 26 tonna Ice’N’Go!-t gyártunk, melyhez kb. 22 tonna friss tejszínt használunk fel, de természetesen van tejmentes kínálatunk is. Termékeink azért is közkedveltek, mert nem tartalmaznak tartósítószert, vagy mesterséges aromákat.
A kiváltó ok az volt, hogy egy olyan stabil alapot akartunk létrehozni, amire építkezve lehet intenzíven fejlődni. Javítani akartunk a cég működésének hatékonyságán is, mert mindaz az idő, amit információ keresésével, kutatásával töltünk, vagy a sokadik kört rójuk pl. telefonon mire megszerezzük, pazarlás, ezeket meg kell szüntetni, vagy a minimálisra kell csökkenteni. Így az alkalmazottak többet tudnak az értékteremtő tevékenységeikre fókuszálni, így végső soron a cég is pénzt takarít meg ezáltal indirekt módon. Ebben hatalmas segítség egy CRM rendszer, ami a tapasztalataim alapján nem csak az akkora vállalatoknak elengedhetetlen mint mi, de az egyszemélyes mikrovállalkozásoknak is létszükséglet.
Hogyan választottál CRM megoldást, mik voltak a legfontosabb szempontok?
Alaposan utánanéztem a lehetőségeknek, mérlegeltem, hogy milyen az adott cég weboldala, milyenek a referenciái, hogyan kommunikálnak, szempont volt természetesen az ár, árképzés is, valamint az, hogy milyen support, támogatás tartozik a rendszerhez.
Fontos, hogy a kommunikáció is profi legyen. Nem csak el kell adni a terméket/szolgáltatást, be is kell mutatni, hogy mi az, amivel a megrendelő találkozni fog. Megveszek valamit, amiről azt se tudom, hogy mire jó, és csak kidobom a pénzem, vagy előfizetek valamire amiről pontosan tudom, hogy az mi, milyen előnyökkel jár, és mi fog történni a vásárlás után, hogyan jutok el addig, hogy a termék előnyeit élvezhetem. Ehhez elengedhetetlen egy könnyen elérhető, valós támogatást nyújtó ügyfélszolgálat is.
Az árral kapcsolatosan lényeges volt, hogy ne kelljen egyben nagy összeget kifizetni, mert az kockázatos, mi van ha nem működik a rendszer, vagy nem ilyet akartunk, akkor pénzkidobás lett volna az egész.
Ezek alapján szűrtünk, és így a MiniCRM-re esett a választásunk. Az ajánlatkérés gombra kattintástól számított 5 percen belül már hívtak is telefonon, és a részletekről beszélgettünk. Nagyon profi alkalmazottakkal álltam kapcsolatban, mindig mindenki percre pontosan hívott, és szinte szóról szóra visszaidézték, amit akár hetekkel korábban beszéltünk. Mindig mindenki tudta, hogy a kollégájával korábban mit beszéltem, miben maradtam.
Összefoglalva tehát az első benyomás, a kommunikáció, a valódi „tartalom” és a support minősége voltak a mérvadó szempontok.
A költségei megterhelőek egy CRM-nek, meg kell ettől ijednie egy KKV-nak?
A CRM hiánya miatt elvesztett ügyfelek, pluszmunka és többlet adminisztráció költségei a megterhelőek. Pár tízezer Ft.-os havi díjról beszélünk, ami függ a felhasználói számtól, így egy egyszemélyes mikrovállalkozásnak, vagy pár alkalmazottas kisvállalatnak is vállalható teher. Több díjcsomag közül lehet választani, van köztük egyszerűbb és összetettebb is, mindenki a neki legmegfelelőbbet tudja kiválasztani, ehhez természetesen jár segítség.
Hozott bármilyen változást/eredményt a CRM?
Egyrészt mindössze egy hónap alatt elkészült az általunk megálmodott rendszer, ami nem azt jelenti, hogy egy hónapig a teljes munkaidőmet ez töltötte volna ki.
Kiváló ötletnek tartom, hogy nem egy úgymond legyártott rendszert tettek elénk, hogy használjuk, hanem a CRM testreszabását közösen végeztük a szakértőkkel, közösen alakítottuk ki a mezőket, beállításokat, sablonokat, így a további bővítéseket, alakításokat pont olyan könnyen tudom elvégezni, mintha szöveget szerkesztenék a gépen.
És hogy milyen változást hozott? Nem csak értékesítésre használjuk a rendszert, az érdeklődőkön kívül a meglévő partnereinket, az eszköznyilvántartást, a projektjeinket és a flottánkkal kapcsolatos teendőket is mind itt vezetjük.
Automatizáltunk olyan folyamatokat, ami egy kolléga munkaidejének legalább 60%-át kitette, így ő tud a valódi értékteremtő folyamatokra koncentrálni, amíg a sablon leveleket a rendszer például emberi beavatkozás nélkül küldi ki. Ezzel egy új alkalmazott bérköltségeit havonta máris megspóroltuk, az alkalmazotti havi fizetés töredékéért.
Az indulástól kezdve azonnal nullára esett vissza az elfelejtett teendők, feladatok, projektek száma. Mivel a rendszer mindent jegyez, így a meetingeken hetekre, vagy akár hónapokra előre kiírtunk teendőket például meglévő partnerekhez. A beállított egy hónap leteltével pedig a rendszer automatikusan jelzett nekem, hogy mi az adott teendő, az előzmények gyors elolvasásával pedig egyből képbe kerültem, mintha most jöttem volna ki az egy hónappal ezelőtti megbeszélésről.
Korábban egy új helyre történő kitelepítés megszervezésére gyakran ráment az értékesítő- és egy logisztikus kolléga délutánja. Most a rendszerben csak megadjuk a kitelepítés dátumát, és a az magától időzítetten kiküldi a megfelelő tartalmú e-mailt a megfelelő embereknek, így mindenki értesül a számára fontos információkról, anélkül, hogy bárki is háromnál többet kattintott volna.
Mit jelent a CRM neked?
Rendet, mert a bevezetés egyik pozitív hozadékaként a céges folyamataink is leegyszerűsödtek, és sokkal átláthatóbbak lettek.
Tudást, mert olyan részletesen tudjuk nyilvántartani a partnereinket, mint eddig soha; olyan információk birtokába kerültünk, amik eddig kutakodás után álltak csak össze, vagy még úgy sem. Most például két kattintásból megmondom, hogy melyik típusú értékesítő eszközünk hozza a legnagyobb profitot, vagy hol érdemes például eggyel nagyobb kapacitású hűtőt kihelyezni.
Átláthatóságot is jelent, mert látom, hogy a kollégák kivel mit egyeztettek, milyen e-mailt írtak, mit beszéltek telefonon.
És jelent rugalmasságot is, mert bárhonnan interneten keresztül elérem a rendszert, így akár itthonról- ha engem hív például egy érdeklődő, akkor elég csak megnyitnom az adatlapját és elolvasnom a kollégáim által vezetett előzményeket, pillanatok alatt képbe kerülök és tudok neki válaszolni anélkül, hogy visszahívást kellene ígérjek, vagy szaladgálnom kellene a kapcsolattartó kolléga után információért.
Milyen tanácsot adnál egy KKV-nak a tapasztalataid alapján?
Ha saját vállalkozásom lenne, a cégemre szabott CRM bevezetésébe az elsők között belefognék.
Aki úgy érzi, hogy néha összecsapnak a feje fölött a hullámok, vagy nem látja át, hogy mi történik a cégében, akár egyedül, akár 10, vagy 100 alkalmazottal is dolgozik, és végre rendet szeretne tenni a cégében, az vágjon bele, mindenképpen érdemes. Nem csak egy fantasztikusan működő rendszert fog kapni, de a bevezetés után sokkal tisztábban fogja látni cége működését. Olyan kapuk fognak megnyílni előtte, amik eddig túl nagy falatnak tűnhettek, pedig az igazi bevételi forrás ezek mögött van.
Emellé pedig olyan rendszerszemléletet fog magáénak tudni, ami az élet minden területén segíteni fogja. A MiniCRM egyik legnagyobb előnye, hogy a használatához, kialakításához nem kell több éves tudás vagy tapasztalat, mert olyan támogatás, ügyfélszolgálat áll a háttérben, aminek köszönhetően tényleg bárki meg tudja csinálni.
Cégtulajdonosnak pedig szerintem egy ilyen rendszer a legjobb vérnyomáscsökkentő, így a tanácsom az mindenkinek, akinek még nincs CRM-je, hogy fogjon bele most a kialakításába!