Klikkmarketing

Tulajdonosként kivonta magát az operatív feladatokból és brutális növekedésbe kezdtek

Árbevétel

10 millióról 100 millióra nőtt 3 év alatt

Ügyfélszám

20 ügyfélről 100 ügyfélre nőtt 3 év alatt

Róluk

A Klikkmarketing az ország egyik legsikeresebb online marketing ügynöksége. Jelenleg több mint 100 kisvállalkozásnak teszik sikeressé az online marketingjét. Eközben képzésekkel, könyvekkel és auditokkal is segítik a magyar kisvállalkozásokat eligazodni az online marketing területén.

Kedvenc funkciók

  • Értékesítés támogatás
  • Folyamat automatizálás
  • Testreszabhatóság
Tudj meg többet

A probléma

Ahogy a Klikkmarketing egyre sikeresebb lett, alapítójának, Gál Kristófnak egyre jobban fájt, hogy több ideje ment el árajánlatok írásával, ügyfelek kezelésével és egyéb operatív feladatokkal, mint a cége építésével.

Ez nem csak a cég növekedésében gátolta, de szinte lehetetlen volt tartania magát az ígéreteihez. Hiába érezte, hogy erős az árajánlatok területén, nem tudott időben válaszolni az ajánlatkérésekre és utánkövetni őket.

Láttam azt, hogy bővíteni kellene a céget, de az árajánlatok írásával és más operatív dolgokkal foglalkoztam... Benne voltam a napi darálóban és nem tudtam a cég építésével foglalkozni.

Gál Kristóf, tulajdonos

A problémák akkor éleződtek ki még jobban, amikor két értékesítő került a csapatba és közösen dolgoztak a beérkező megkeresések feldolgozásán. Nehéz volt átlátni, hogy melyik e-mail kihez tartozik, ki milyen üggyel foglalkozik, ráadásul ha az egyik értékesítő kiesett betegség miatt, nem volt egyértelmű, hogy mit kell átvenni tőle.

Ezeken a problémákon sem a színes címkék, sem a különböző inbox rendszerező programok nem segítettek igazán, ezért ekkor döntöttek úgy, hogy CRM-et vezetnek be.

A megoldás

Kristóf az IT-s hátterének köszönhetően sok rendszert kipróbált, még saját CRM fejlesztésén is gondolkodott, de végül az egyszerű kezelhetőség miatt a MiniCRM mellett döntött. Fontos volt számára ugyanis, hogy olyan rendszert találjanak, amit bármely kollégája IT ismeretek nélkül is könnyen kezelni tud.

Felépítette az értékesítési folyamatot a rendszerben, így minden beérkező megkeresés egyenesen a CRM-be érkezik határidővel, felelőssel és a jelentkezéssel kapcsolatos információval együtt. A kollégái a MiniCRM-ben felépített folyamat alapján keresik fel az érdeklődőket és követik a rendszer által kiadott feladatokat.

Kristóf az értékesítés sikeressége miatt úgy döntött, hogy más céges folyamatokat is leképez a rendszerben, így azóta például a HR-t és azon belül is a toborzást is innen intézi. Büszkén mesélt arról, hogy az állásokra jelentkezők mindig nagyon örülnek, hogy ennyire profin kezelik ezt a folyamatot. Pedig Kristóf ezt minimális időráfordítással, a rendszerbe épített automatizmusok segítségével továbbra is egy emberként tudja kezelni.

Azt kezdtem látni, hogy a munkatársaim tudnak önállóan dolgozni, én csak azt néztem, hogy hány ajánlatkérés van, hogy haladnak előre az ügyek. Az ügyfeleink szempontjából csak annyi változott, hogy sokkal megbízhatóbbak lettünk, professzionális lett kommunikáció, amit megígérünk azt teljesítettük.

Gál Kristóf, tulajdonos

Mit nyertek a bevezetés óta?

Ahogy Kristóf fogalmaz, ő szereti a munkát, és továbbra is szeret akár maga is Google hirdetéseket készíteni, ugyanakkor nem akart napi 12 órában a mókuskerékben tekerni. Ma már inkább arra fókuszál, hogy a cégét fejlessze, miközben kollégái maguktól is el tudják látni a feladataikat. Így több ideje marad sportolásra, önfejlesztésre és a családjára is.

Mindeközben az ügyfelek csak annyit vesznek észre, hogy simán megy minden, nem kell semmit kétszer elmondani és ha a kollégák valamit ígérnek, azt mindig be is tartják. Kristóf szerint a jó ügyfélélmény apróságokból épül fel, és ezeket így mindig tudják nyújtani. Még akkor is, amikor ő nem vesz részt a napi működésben.

Kristóf emiatt előszeretettel próbál ki új megoldásokat a MiniCRM-ben. Például ma már az ügyfeles projektek kezelésében és a rendezvények szervezésében is kihasználják az automatizálás lehetőségét.

A MiniCRM-ben igazából mindent meg lehet csinálni, mert olyan mint egy lego. Láttam jó pár más vállalkozónál, hogy milyen rendszereket építettek ki MiniCRM-ben, úgyhogy biztos voltam benne, hogy az én folyamataimat is létre tudom hozni vele.

Gál Kristóf, tulajdonos

A MiniCRM már 2000 KKV értékesítését tette eredményesebbé.