Róluk
A Klikkmarketing az ország egyik legsikeresebb online marketing ügynöksége. Jelenleg több mint 100 kisvállalkozásnak teszik sikeressé az online marketingjét. Eközben képzésekkel, könyvekkel és auditokkal is segítik a magyar kisvállalkozásokat eligazodni az online marketing területén.
Kedvenc funkciók
- Értékesítés támogatás
- Folyamat automatizálás
- Testreszabhatóság
A probléma
Ahogy a Klikkmarketing egyre sikeresebb lett, alapítójának, Gál Kristófnak egyre jobban fájt, hogy több ideje ment el árajánlatok írásával, ügyfelek kezelésével és egyéb operatív feladatokkal, mint a cége építésével.
Ez nem csak a cég növekedésében gátolta, de szinte lehetetlen volt tartania magát az ígéreteihez. Hiába érezte, hogy erős az árajánlatok területén, nem tudott időben válaszolni az ajánlatkérésekre és utánkövetni őket.
A problémák akkor éleződtek ki még jobban, amikor két értékesítő került a csapatba és közösen dolgoztak a beérkező megkeresések feldolgozásán. Nehéz volt átlátni, hogy melyik e-mail kihez tartozik, ki milyen üggyel foglalkozik, ráadásul ha az egyik értékesítő kiesett betegség miatt, nem volt egyértelmű, hogy mit kell átvenni tőle.
Ezeken a problémákon sem a színes címkék, sem a különböző inbox rendszerező programok nem segítettek igazán, ezért ekkor döntöttek úgy, hogy CRM-et vezetnek be.
A megoldás
Kristóf az IT-s hátterének köszönhetően sok rendszert kipróbált, még saját CRM fejlesztésén is gondolkodott, de végül az egyszerű kezelhetőség miatt a MiniCRM mellett döntött. Fontos volt számára ugyanis, hogy olyan rendszert találjanak, amit bármely kollégája IT ismeretek nélkül is könnyen kezelni tud.
Felépítette az értékesítési folyamatot a rendszerben, így minden beérkező megkeresés egyenesen a CRM-be érkezik határidővel, felelőssel és a jelentkezéssel kapcsolatos információval együtt. A kollégái a MiniCRM-ben felépített folyamat alapján keresik fel az érdeklődőket és követik a rendszer által kiadott feladatokat.
Kristóf az értékesítés sikeressége miatt úgy döntött, hogy más céges folyamatokat is leképez a rendszerben, így azóta például a HR-t és azon belül is a toborzást is innen intézi. Büszkén mesélt arról, hogy az állásokra jelentkezők mindig nagyon örülnek, hogy ennyire profin kezelik ezt a folyamatot. Pedig Kristóf ezt minimális időráfordítással, a rendszerbe épített automatizmusok segítségével továbbra is egy emberként tudja kezelni.
Mit nyertek a bevezetés óta?
Ahogy Kristóf fogalmaz, ő szereti a munkát, és továbbra is szeret akár maga is Google hirdetéseket készíteni, ugyanakkor nem akart napi 12 órában a mókuskerékben tekerni. Ma már inkább arra fókuszál, hogy a cégét fejlessze, miközben kollégái maguktól is el tudják látni a feladataikat. Így több ideje marad sportolásra, önfejlesztésre és a családjára is.
Mindeközben az ügyfelek csak annyit vesznek észre, hogy simán megy minden, nem kell semmit kétszer elmondani és ha a kollégák valamit ígérnek, azt mindig be is tartják. Kristóf szerint a jó ügyfélélmény apróságokból épül fel, és ezeket így mindig tudják nyújtani. Még akkor is, amikor ő nem vesz részt a napi működésben.
Kristóf emiatt előszeretettel próbál ki új megoldásokat a MiniCRM-ben. Például ma már az ügyfeles projektek kezelésében és a rendezvények szervezésében is kihasználják az automatizálás lehetőségét.