Róluk
A tiszta energiatermelők és alternatív fűtésmegoldások iránti elkötelezettségtől hajtva a Nordinovánál immáron több mint 10 éve foglalkoznak elektromos fűtési rendszerek importálásával.
Olyan villamosgépészeti termékeket forgalmaznak, amelyeket napelemekkel együtt beépítve komplett, fenntartható, környezetkímélő és hosszú távú fűtési rendszert képesek nyújtani.
Négy-, illetve szezonálisan ötfős csapattal szolgálják ki a megrendelőket, árbevétel tekintetében pedig 2020-ban alulról „karcolták” a 300 millió forintos forgalmat. A Nordinova egy speciális réspiacon tölt be meghatározó szerepet.
Kedvenc funkciók
- E-mail küldés
- Automatizációk
A probléma
A Nordinova által – egyébként 5 év jótállással együtt – értékesített fűtőtesteknél nagyjából 1% a meghibásodás aránya. A működésük sajátja, hogy az eladott mennyiség növekedésével arányosan a kezelendő feladatok is egyre gyarapodnak. Mivel az évek alatt több tízezer fűtőtestet sikerült eladni, így a jótállással kapcsolatos teendők is egyre több kapacitást kötöttek le cégen belül.
Mivel a javításhoz jól értettek, a készülékcserék miatt indokolatlan mennyiségben hulladékot felhalmozó vállalkozás nem szerettek volna lenni, ezért „ami megjavítható, azt javítsuk meg” vezérelv szerint kerestek megoldást.
Ráadásul egy új dolgozó képzésébe ugyanannyi munkát bele kellene tenniük, mint a MiniCRM beállításába. Arról nem is beszélve, hogy arra nincs garancia, hogy az új kolléga a szoftverhez hasonló következetességgel hajtja végre a feladatokat.
A megoldás
A Nordinovánál két éve használják a MiniCRM-et, idén fognak másodjára hosszabbítani. Korábban használtak más vállalatirányítási rendszert, amiből számlázni és bizonyos feladatokat kezelni kényelmesen tudtak, de CRM-ként csak fapados jelleggel tudták alkalmazni.
Leginkább a szervizmodul jelentett extra hatékonyságnövelési potenciált a Nordinova életében. Ugyanis érthető módon egy-egy hibás készülék és tönkrement fűtés esetén az ügyfelek kezdetben frusztrált, ideges lelkiállapotban jelentkeznek az igényükkel.
A megnyugtatás, a hatékony megoldás, illetve az ügyfél-elégedettség elérésének kulcsa a gyors, professzionális kommunikáció, kiegészítve a készülék javításával kapcsolatos automatizált folyamatok finomhangolásával.
Mit nyertek a bevezetés óta?
A javításokkal kapcsolatos utánkövetés, adminisztráció és ügyfélértesítés korábban nem tartozott a Nordinova erősségei közé. János elmondása szerint, ha nem lenne MiniCRM, akkor ez nem is változott volna.
Viszont a szoftver segítségével a javításra vonatkozó igény profin szerkesztett űrlapon érkezik be, amin az ügyfél minden lényeges kérdést előre megválaszol. Majd az általa választott opciók alapján előre beállított automata e-mailek segítségével történik a folyamat menedzselése.
János elmondása szerint a szervizmodul sikere mellett a MiniCRM az egyes projektek hatékonyabb kezelésében is óriási segítség. Elvégre minden ügyfél adata könnyen elérhető, ami miatt tudatosabban szervezhető a működés. Illetve ez a fajta strukturáltság nyugalmat kölcsönöz a folyamatoknak, extrán támogatva többek között a marketing vagy az értékesítés munkáját.
Persze a szervizmodul miatt számukra az e-mail-küldés a legértékesebb funkció a MiniCRM-ben. Jánost azt mondja, hogy ha nem tudnának automatikus e-maileket küldeni, és ezt kézzel kellene megoldaniuk, akkor fel kellene venniük még két embert.