Mi az a MiniCRM?
Egy web alapú marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat szoftver sikeres kisvállalatoknak. Segít rendszerezni az ügyfeleket és feladatokat, több sikeres értékesítést lezárni.
Tudj meg többetMagyar Telekom
A bonyolult nagyvállalati CRM mellett az üzleti szegmens értékesítőinek szüksége volt egy olyan könnyen kezelhető, de funkcionalitásban teljes rendszerre, amiben az érdeklődőket tudják kezelni. A Kis- és középvállalkozások irányítási terület 150 proaktív értékesítője, hálózatvezetők, partnermenedzserek használják minden nap a MiniCRM-et. Feladatkörükhoz sok olyan tevékenység kapcsolódik, amit a nagyvállalati rendszerekben nem tudnak rugalmasan kezelni, viszont a feladatok mennyisége, a projektek kezelése és a partnerek ellenőrzése miatt kellett egy olyan megoldás, ami segíti a közös munkát és visszajelzést ad a kampányok hatékonyságáról.
A hálózatvezetők és partnermenedzserek a MiniCRM-ben folyamatosan ellenőrizni tudják a hozzájuk tartozó értékesítők munkáját, aktivitását. Egy kampány során kiadott leadek sorsát így könnyen nyomon tudják követni. A kampány indulásától kezdve folyamatosan rá tudnak nézni az egyes leadek épp milyen státuszban vannak, megtörtént-e már az ügyfél megkeresése, milyen leveleket és anyagokat küldtek el neki illetve mennyi ideig beszéltek vele telefonon. Minden részlet és ügyfélvisszajelzés rögzítésre kerül a rendszerbe, ami az ajánlatért felelős kollégák, propozíciós és termékmenedzserek számára hasznos információ a kampány elemzése során. A felhasználói riportokból egyértelműen látszik az is, hogy melyik értékesítő milyen sikerességgel zárta le az ajánlatokat. Korábban előfordult, hogy egy aktivitáshoz kiadott címlistából esetleg nem kerestek meg mindenkit, és nem valós adatokat adtak meg záráskor. A MiniCRM használatával már nem kell emiatt aggódni, az értékesítési előzményekből egyértelműen látszik, ha nem megfelelően járt el az értékesítő. Az adatlapon megjelenik minden levélváltás, híváslista, státuszváltozás. Egy egyszerűszűrés segítségével 1 perc alatt látható, hogy kinek hány elfelejtett státuszban álló ügyfele van - ilyen esetben a vezető tudja, hogy hol van szükség beavatkozásra.
Fontos előnye még a rendszernek, hogy a zöldmezős, azaz még nem Telekom ügyfeleket (érdeklődőket, potenciális ügyfeleket) itt tudják kezelni, folyamatszinten. Ebből az is látszik így, hogy a sikeres értékesítéseken kívül mivel töltötték az idejüket az értékesítők. Hány új érdeklődővel foglalkoztak, milyen ajánlattak keresték meg, kire mennyi időt szántak és ebből hány vevőlett végül. A MiniCRM ezekből az adatokból kész riportot állít elő, ami a felhasználók szerint lebontva mutatja, hogy a munkaidejük hány százalékát töltötték vevőszerzéssel illetve elvesztéssel.
Az egy-egy időszakra vonatkozó riportokat a felelősök elmentették a böngészőben a könyvjezők közé, így elég volt a kampány elején elkészíteni az éppen aktuális statisztikákat: könyvjelzőkből bármikor egy kattintással elérik azokat.
Az előre elkészített szűrők segítségével könnyen lekérdezhető, hogy melyik ügyfélnek milyen keretszerződése és meglévő szolgáltatásai vannak, és milyen keresztértékesítésre vagy nagyobb csomagra váltásnak van esélye.
A fenti példa jól mutatja, hogy a MiniCRM hasznos lehet kis-, közép- és nagyvállalkozások számára is. A Telekom kis- és középvállalkozások irányítási területe éppen azért használja, mert kisebb egységként a cégben különálló vállalkozásként is működik, és az elbonyolódott és sok területet felölelő folyamatok között már sokszor hosszadalmas és nehéz hozzájutni a megfelelő információhoz a megfelelő időben. Ezért a meglévő rendszerek mellett a MiniCRM-et használva sikerült a napi munkavégzésüket megkönnyíteni, rendezettebbé és követhetőbbé tenni. A MiniCRM egy kész megoldás, ami fejlesztés nélkül is alakítható saját igények szerint, nem kell várni senkire, azonnal elvégezhető benne gyorsan 1-1 feladat.