Adatmódosító link

Mire jó az adatmódosító link?

Ha szeretnél később is felhasználható infókat arról, hogy mire kattintottak a címzettjeid a MiniCRM-ből küldött email-ben, akkor adatmódosító linkre van szükséged.

Ezzel mérni tudod, hogy egyes emberek, milyen linkeket kattintottak le. Erre tudsz további folyamatot építeni, vagy riportot készíteni.

Leggyakoribb felhasználásai

  • Megerősítés: Amennyiben számíthatok rád holnap, kattints a linkre.
  • Véleménykérés: Amennyiben elégedett voltál szolgáltatásunkkal/tételünkkel, kattints a linkre.
  • Érdeklődési terület felderítése: Ha érdekel az xy tétel/szolgáltatás, akkor kattints a linkre.

Mindhárom esetben egy előre elkészített mezőbe kerül az általad megadott fix érték, így szűrhető lesz és később tudod használni a fentiekre.

Adatmódosító link elkészítése

Adatmódosító link készítéséhez Adminisztrátor jogosultság vagy Jogosultság+ bővítmény szükséges.

A következő videóban megmutatjuk, hogyan használhatsz adatmódosító linkeket és űrlapokat emailekben:

1.) Navigálj az Űrlapok képernyőre

Válaszd ki a kék oldalsávból azt a terméket, ahonnan az emailt fogod küldeni, vagy a termék alatti listából válaszd ki az „Űrlapok” opciót. Kattints a lefelé mutató nyílra majd kattints az űrlapokra.

2.) Új adatmódosító link létrehozása

Kattints az Új űrlap gomb melletti lefelé mutató nyílra, majd válaszd az Új adatmódosító link-et.

3.) Adatmódosító link beállítása

Bal oldalon add hozzá a fix mezőket és állítsd be az alapértelmezett értéket, amit a linkkel beküldhetnek majd az adatlapra.

Jobb oldalon állítsd be a működést vezérlő beállításokat. Ha azt szeretnéd, hogy a linkre kattintást követően abban a státuszban maradjanak az adatlapok amiben előtte voltak, válaszd a „Státusz: Ne változzon” opciót.

4.) Email sablon készítés

Készíts egy email sablont és változóként tedd a sablonba az Adatmódosító linket, amit elkészítettél.

  • Az adatmódosító link csak kiküldést követően működik, „nyers” formában és email előnézetben nem.
  • Ha MiniCRM-ből kiküldöd az emailt, akkor a linkben lévő változókat (Project.Hash & Other.TrackIdHash) a rendszer konkrét értékekre cseréli.

5.) Tesztelés

Küldd ki az emailt saját magadnak egy teszt adatlapon és kattints a kapott linkre. Adatlapon ellenőrizd, hogy minden mező a kívánt értékre állt-e át.

Adatmódosító link létrehozása minden kapcsolattartóra

Abban az esetben hasznos, ha szeretnél visszaigazolást/véleményt kérni nem csak elsődleges kapcsolattartóktól.

Amennyiben még nincs olyan mező a személy adatlapon amit szeretnél módosítani kövesd az első 3 pontot.

  1. Menj a terméken belül egy adatlapra, majd jobb oldalt kattints egy kapcsolattartó nevére a szürke sávban.
  2. Jobb felső sarokban a  testreszabás  ikonra kattintva válaszd a „Mezők testreszabását”.
  3. Add hozzá a kívánt mezőt és szerkeszd a kívánt módon.
  4. Ha kész vagy a mező szerkesztésével, kattints felül a termék menüben az Űrlapok menüpontot. Itt az Új űrlap melletti nyílra kattintva válaszd az Új adatmódosító linket.
  5. Add hozzá azt a (Személy) mezőt amelyiknek szeretnéd megváltoztatni az állapotát, ha a linkre kattintanak. Ha például azt szeretnéd, hogy a linkre kattintás után a jelölőnégyzet mező bepipálódjon, akkor pipáld be. (Amit itt beállítasz a mezőnek, arra fog megváltozni a kattintás után.)
  6. Ha elvégezted a kívánt beállításokat mentsd el az új adatmódosító linkedet tetszőleges néven, hogy a későbbiekben ezt könnyen megtaláld.
  7. Most menjünk az email sablonunkba és a  változó ikonra kattintva (változó beillesztése) az Adatmódosító link alól válasszuk ki azt amit az imént elkészítettünk.
  8. Ezt a hosszú linket szabjuk testre a következő módon:

    – Írjunk egy szöveget a sablonba amit majd a link szövegének szeretnénk. (Pl.: Elfogadom a hozzájárulást.)

    -Jelöljük ki ezt a szöveget majd felül kattintsunk a  link  gombra.

    -Az URL helyére másoljuk be az adatmódosító linket. (Figyeljünk rá, hogy csak egyszer szerepeljen a https. Vagy a legördülőben legyen benne, vagy az URL-ben.) Ha ezzel megvagyunk pipáljuk be a Kapcsolat azonosítást! Fontos, hogy e nélkül nem fog rendesen működni az adatmódosítás.

    Ha ezzel megvagyunk kattintsunk a Beszúrásra, és teszteljük, hogy jól működik-e. (Erre célszerű létrehozni egy teszt adatlapot saját kapcsolattartókkal és nekik kiküldeni elsőnek az emailt.)