Felhasználók kezelése és új felhasználó hozzáadása

Tartalom:

  1. Felhasználó hozzáadása
  2. Felhasználó lekapcsolása
      1. Feladatok átadása
      2. Felhasználó zárolása
      3. Felhasználó anonimizálása
      4. Számlasztornó

1. Felhasználó hozzáadása

1.) Lépj be a MiniCRM beállításokba.

2.) Kattints az Új felhasználó gombra

 

3.) Töltsd ki a megadott mezőket, majd kattints a Hozzáadás gombra

 

2020. november előtti előfizetési csomagjaink 5 felhasználó díját tartalmazzák. További felhasználókat a fentieket követve a “+Új felhasználó” gombbal tudsz hozzáadni. Ezeket külön számlázzuk.

2020. november utáni előfizetéseinknél a csomagokba foglalt felhasználó mennyiségek eltérőek. Basic: 3, max 5 felhasználó. Professional: 4 felhasználó (bővíthető). Enterprise: 10 felhasználó (bővíthető).

4.) Kattints a hozzáadás gombra a felhasználó létrehozásához

Ezután a kollégád kapni fog egy emailt, amiben lesz egy link. Erre kattintva tud jelszót készíteni magának.

Egy hétig érvényes a link az emailben. Ha ez idő alatt nem készített jelszót, akkor a bejelentkezési felületen (https://r3.minicrm.hu/) jelszóemlékeztetőt kell kérnie.

5.) Állítsd be az új felhasználó jogosultságait, hozzáférését

Felhasználóknak különböző jogosultságokat tudsz beállítani, illetve jogosultságtól függetlenül korlátozhatod a termékeket, amiket lát.

Felhasználói jogosultságok

Itt tudsz elvégezni olyan felhasználókra vonatkozó beállításokat, mint például jogosultságok, csoportkorlátozások, személyes adatok szerkesztése.
Meg tudod adni, hogy a felhasználó mely termékekhez és funkciókhoz férjen hozzá. Bővebb információért az egyes funkcionalitásokról nézd át a Profilbeállítások cikk vonatkozó részeit.
Fontos: a felhasználók csoportba rendezéséhez, a felhasználó által elért funkciók ki-be kapcsolásához és a mezők írásvédelmének bekapcsolásához a Jogosultság+ kiegészítőre lesz szükséged.
Ha nem vagy adminisztrátor, akkor csak a saját Profil oldaladat tudod elérni.

A felhasználóknak három féle státuszuk lehet a MiniCRM-ben:

  • Aktív – Be tud lépni
  • Lekapcsolt – Nincs hozzáférése a rendszerhez, a csomagodba foglalt felhasználó számaiba nem számít bele. Lekapcsolt felhasználókért nem számítunk fel díjat. Bármikor újra aktiválhatod a lekapcsolt felhasználót a felhasználó felület jobb felső sarkában található Aktiválás gombra kattintva.
  • Zárolt – Nem tud belépni, de a felhasználója és minden elkötelezettsége él a MiniCRM-ben. Beleszámít a csomagodba foglalt felhasználó keretbe és ha azon felüli felhasználóról van szó, ki is számlázzuk a díját.

2. Felhasználó lekapcsolása

FONTOS: Amennyiben a platformba foglalt felhasználó szám feletti extra felhasználót kapcsolod le és szeretnéd visszaigényelni a számlázási időszak végéig időarányosan ennek a díját, jelezd ügyfélszolgálatunkon: help@minicrm.hu. A jóváírást attól a naptól fogjuk tudni számolni amikor ezt az igényt jelezted számunkra.
Fontos: Ha lekapcsolsz egy felhasználót a rendszer figyelmeztethet, hogy vannak szűrők ahol feltételként szerepel a lekapcsolni kívánt felhasználó. Ebben az esetben ha megadsz egy másik felhasználót, aki utána megkapja a lekapcsolt user adatlapjait, akkor ha a szűrőre automatizmus van létrehozva, az le fog futni ismételten és kellemetlenséget okozhat!

1.) A felhasználó beállításoknál válaszd ki azt a felhasználói fiókot, amelyiket le szeretnéd kapcsolni.

2.) Kattints a Lekapcsolás gombra.

Felhasználó lekapcsolása

 

Fontos tudni, hogy a lekapcsolt felhasználót nem lehet törölni a felületről. A lista nézetben a neve, e-mail címe ott marad. Amennyiben a státusza egy felhasználónak inaktív, abban az esetben további teendő nincsen, külön felhasználói hozzáférési díjat nem számítunk fel érte és a rendszerbe belépni már nincs lehetősége. Ezen okból a riportokban sem szerepel majd.

Feladatok átadása

Ha a felhasználóhoz tartozik adatlap, teendő, automatizmus vagy űrlap, lekapcsolása előtt a rendszer automatikusan felkínálja ezek átadását egy másik felhasználónak.

1.) Tekintsd át, hogy jelenleg milyen elkötelezettségei vannak a lekapcsolni kívánt felhasználónak a rendszerben, és gondold át, hogy melyik kolléga kapja meg ezeket.

Lekapcsolt felhasználó feladatainak átadása

2.) A szűrőket, automatizmusokat a vonatkozó felületeken módosítsd, változtass rajtuk felelőst / küldőt / fogadót, a hibák elkerülésének érdekében.

  • első lépésként az kapcsold le automatizmust
    Automatizmus lekapcsolása

    • Az automatizmusban szereplő szűrő feltételei között állítsd át a lekapcsolni kívánt személyt arra aki átveszi majd a feladatait / adatlapjait.
    • Kapcsold le a felhasználót.
    • Ezután aktiváld a korábban lekapcsolt automatizmust.
    • Aktiválásnál jelöld be a „Csak új adatlapok” doboz alatt található pipát.

Automatizmus futtatása új adatlapokra

Fontos: Amennyiben a szűrő módosítását követően indítod újra az ahhoz kapcsolódó automatizmust, a felhasználó lekapcsolásakor a teendő / adatlapok átadása után a rendszer új adatlapoknak fogja észlelni azokat és rájuk fog futni az automatizmus!!

Felhasználó zárolása

Ha biztonsági vagy egyéb okok miatt szeretnéd, hogy egy felhasználó ne tudjon belépni a rendszerbe (pl.: már nem dolgozik a cégnél, de még nincs meg a helyettese) akkor zárolhatod a felhasználó fiókját ideiglenesen. Amíg egy adminisztrátor fel nem oldja a zárolást, a felhasználó nem fog tudni belépni a MiniCRM-be.

A lekapcsolástól eltérően, zárolás esetén nem vagy köteles másik felhasználót választani aki továbbviszi a lekapcsolt személy teendőit, adatlapjait, szűrőit és automatizmusait. A zárolás alatt ezek változatlanul maradnak a rendszerben.

Fontos: A zárolt felhasználók az előfizetés szempontjából aktívnak számítanak, így az előfizetésbe foglalt felhasználószámon felüli fiókok egészen addig számlázásra kerülnek, amíg véglegesen le nem kapcsolod őket.

1.) A felhasználó beállításoknál válaszd ki azt a felhasználói fiókot, amelyiket zárolni szeretnéd. A Lekapcsolás gomb melletti nyílra kattintva, válaszd a Zárolás opciót!

Felhasználó zárolása

2.) A felugró ablakban erősítsd meg a zárolás tényét.

Felhasználó zárolásának megerősítése

3.) Innentől kezdve a felhasználó nem tud belépni a fiókjába, amíg egy adminisztrátor jogosultságú felhasználó fel nem oldja a zárolást vagy végleg le nem kapcsolja a felhasználó fiókját.

Zárolt felhasználó a felhasználó listában

Zárolt felhasználó feloldása vagy lekapcsolása

3. Felhasználó anonimizálása

Felhasználó lekapcsolása után van lehetőségünk anonimizálni az adatokat, így GDPR szempontból is meg tudunk felelni az erre vonatkozó adattörlési kéréseknek. Anonimizálás során a felhasználó e-mail címe megváltozik, a kereszt- és vezetéknév pedig „-” karakterre íródik át. Ez hatással van az előzményekre és a riportokra is, ezért ha a jövőben szükség lehet adott felhasználó tevékenységének a visszakövetésére – például több felhasználó anonimizálásakor – érdemes manuálisan átírni utána a nevet.

1.) Felhasználó lekapcsolását követően a jobb felső sarokban megjelenik az „Anonimizálás” gomb. Erre kattintva figyelmeztető üzenet jelenik meg amelyben a rendszer megerősítést kér az anonimizálási szándékot illetően.

2.) Anonimizálás eredményeként ezt kell látnunk:

3.) Az adatlapi előzményekben az alábbi módon jeleníti meg a rendszer az anonimizált felhasználót:

4. Számlasztornó

Ha már elérted az előfizetési csomagban foglalt aktív felhasználószámot, lehet hogy szeretnél közülük lekapcsolni valakit, és a feladatait, egy új felhasználónak átadni. A lekapcsolás után ismét a csomagodnak megfelelő mennyiségű felhasználód lesz, így a +1-ről kiállított számlát sztornózzuk.
Ezt a help@minicrm.hu-ra küldött emailben igényelheted.