Business Intelligence riport példák
A MiniCRM Business Intelligence termékével lehetőséged nyílik olyan riportokat, kimutatásokat készíteni a MiniCRM-ben tárolt adatokból, amelyek átfogó képet adnak vállalkozásod működéséről, vagy épp specifikusan egy-egy folyamat kritikus pontjainak hatékonyságát, eredményességét mérheted vele.
Az ebben a leírásban összegyűjtöttünk néhány példát (a teljesség igénye nélkül) olyan kimutatásokra, melyek segíthetik vállalkozásod fejlődését, a céges tevékenység monitorozását és ötlettárként szolgálhatnak számodra a saját riport-igényeid megfogalmazásakor.
Ezeket a példákat üzleti folyamatok vagy a céges működés területei szerint csoportosítottuk, így könnyedén megtalálhatod a számodra releváns riportokat. ?
Értékesítés
Értékesítési tölcsér
Az értékesítési tölcsér típusú riport segítségével az értékesítési folyamatod hatékonyságáról kaphatsz átfogó képet, ugyanis ez megmutatja, hogy a beérkező érdeklődők számához képest hány ajánlatot adott ki a csapat, és ezekből milyen arányban lett tényleges eladás. Ebből tudsz következtetni a Leadek minőségére, ezáltal visszajelzést ad a marketing csapatod számára, illetve az értékesítőid eredményességét is vizsgálhatod általa.
Kiküldött ajánlatok összértéke
Leegyszerűsítve: a jelenleg folyamatban lévő potenciális bevételek mennyisége (értékesítési előrejelzés). Ezek a riportok abban segítenek, hogy lásd, mekkora bevétel várható a következő időszakban, így segít tervezni pl. a kiadásaiddal.
További megvalósítható példák:
- Megszerzett ügyfelek száma, vagy megszerzett bevétel értéke adott időszakban. Ennek segítségével egyértelműen láthatod a céged teljesítményét egy adott időszakra vonatkozóan, ami segíthet a folyamatok későbbi finomhangolásának tervezésében, vagy a következő időszakra vonatkozó célszámok kitűzésében.
- Bevétel megoszlása értékesítési csatornák szerint (melyik csatornán keresztül érkező leadek hozták a legtöbb bevételt?). A riport adatai alapján látni fogod, hogy melyik az a marketing csatorna, amelyre érdemes lehet többet költeni, nagyobb hangsúlyt fektetni, hiszen a leghatékonyabban hozza számodra az érdeklődőket.
- Értékesítői dashboard (pl.: kiküldött ajánlatok összértéke, új megszerzett ügyfelek száma, megszerzett bevétel adott időszakban, lead-vesztési arány, milyen feladatból mennyit végzett el (pl. x vagy y típusú hívások száma), stb.)
- Jutalékszámítási riportok
- Számlázandó órák száma – Óránként kalkulálja a jutalékot pl. adott típusú teendő lezárás alapján. Ehhez szükséges a pontos teendő vezetés.
Számlázás
- Összes kintlévőség. A riport segítségével reális képet kaphatsz arról, hogy mennyi a behajtásra váró kintlévőséged, illetve mekkora összeg beérkezésével tervezhetsz az aktuális időszakban.
- Az adott hónapban kiszámlázott és ténylegesen befolyt bevétel viszonya, aktuális állása. A riport használatával átfogó képet kapsz az adott havi cashflow-ról és a még várható bevételekről.
- Controlling riport a pénzügyi helyzetre vonatkozóan, amely a bejövő és kimenő számlákon alapszik. A riport képet ad a cashflow-ról, így hosszú távon tervezni tudsz a realizált bevétel maximalizálásának érdekében.
További megvalósítható példák:
- Átlagos fizetési késedelem napban
- Határidőn belül fizetett számlák aránya
- Sztornózott számlák száma és/vagy értéke havonta
- Számlák értékének összege ügyfelenként (adott időszakban)
- Legerősebb és/vagy leggyengébb hónapok bevételeinek értéke
- Kifizetett számlák száma (értékesítés száma) adott időszakban
- Ki nem fizetett számlák száma és értéke adott időszakban (kintlévőség)
- Kifizetett számlák összege / lejárt számlák összege
Projektmenedzsment
- Projekt átfutási idő – mennyi időt vett igénybe egy-egy projekt kivitelezése. Egy ilyen riport segítségével átfogó képet kaphatsz a kivitelezés hatékonyságáról és reálisabban tervezheted a jövőbeli projektek határidejét, megvalósíthatóságát.
- Hány projekten dolgozik/dolgozott egy adott kolléga adott időszakban. Ez a riport segít számodra az emberi erőforrás optimális kihasználásában, illetve a következő projektek tervezésében erőforrás-management szempontból.
- Az egyes projektekre fordított erőforrás kimutatása – mennyi teendő került lezárásra / mennyi időt töltöttek a projekttel. A riport segítségével priorizálni tudsz a meglévő projektek között, illetve tervezni tudsz a következő projektekhez szükséges erőforrással.
További megvalósítható példák:
- Projekt előre tervezett értéke és ahhoz képest a projekt valós értéke (költség)
- Projektből származó bevételek
- Projekt terheltség – Melyik felhasználón mennyi teendő van nyitva. Célja, hogy könnyebb legyen a munkaelosztás.
HR
- Toborzási tölcsér – Hány jelentkezőből mennyien jutnak tovább egyes interjú-körökön, és hány jelentkezőből lesz alkalmazott. Ez a riport segít a HR számára az álláshirdetés optimalizálásában (így csökkenthető az álláshirdetésre elköltött összeg), illetve lehetőségük nyílik az interjú folyamat fejlesztési pontjainak megtalálására is.
- Fluktuáció egy adott időszakban. Ez segít tervezni az erőforrással, illetve rávilágíthat problémás területekre az alkalmazottak megtartásával / elvesztésével kapcsolatban.
- Képzettség/bérigény vagy tapasztalat/bérigény összefüggései, esetleg életkor/bérigény összefüggéseinek kimutatása
Ügyfélszolgálat
Felhasználói elégedettség (százelékos, vagy NPS)
Ezzel a riporttal átfogó képet kapsz ügyfeleid elégedettségéről, akár ügyfélszolgálatos kollégákra lebontva is. Így akár személyekre lebontva is láthatod, mely kollégákat szükséges oktatással fejleszteni, továbbképezni.
- Átlagos hibajegy megoldási idő. A riport segítségével reális képet kaphatsz a hibajegykezelési folyamat hosszáról, ezáltal (akár kollégánként is) lehetőséged nyílik ezen idő csökkentésére.
- Átlagos válaszidő. Ezáltal lehetőséged nyílik az ügyfélélmény növelésére (rövidebb válaszidő), ügyfélszolgálati folyamatok optimalizálására, illetve az ügyfelek, ügyek priorizálására.
További megvalósítható példák:
- Beérkező hibajegyek típusai
- E-mail váltások száma egy hibával kapcsolatban (átlagosan)
- Átlagos híváshossz
- Átlagos hívásmennyiség (és annak irányai)
- Átlagos hibajegy mennyiség (nyitott, megoldott, stb.)
- Sikeresen feldolgozott vagy elutasított hibajegyek száma
- Milyen témakörben mennyi jegy került átadásra másik kollégának. (Tudás management)
Egyéb
- Célkitűzés. Egy előre megrajzolt trendvonalhoz képest tudod követni a kitűzött vél megvalósulásának ütemét adott időszakban.
- Felhasználói aktivitás több MiniCRM termékből érkező adatok alapján, akár úgy, hogy az egyes felhasználók teljesítményét is össze tudd hasonlítani egymással egyetlen pillantásra.