Business Intelligence riport példák

A MiniCRM Business Intelligence termékével lehetőséged nyílik olyan riportokat, kimutatásokat készíteni a MiniCRM-ben tárolt adatokból, amelyek átfogó képet adnak vállalkozásod működéséről, vagy épp specifikusan egy-egy folyamat kritikus pontjainak hatékonyságát, eredményességét mérheted vele.

Az ebben a leírásban összegyűjtöttünk néhány példát (a teljesség igénye nélkül) olyan kimutatásokra, melyek segíthetik vállalkozásod fejlődését, a céges tevékenység monitorozását és ötlettárként szolgálhatnak számodra a saját riport-igényeid megfogalmazásakor.

Ezeket a példákat üzleti folyamatok vagy a céges működés területei szerint csoportosítottuk, így könnyedén megtalálhatod a számodra releváns riportokat. ?

Értékesítés

Értékesítési tölcsér

Az értékesítési tölcsér típusú riport segítségével az értékesítési folyamatod hatékonyságáról kaphatsz átfogó képet, ugyanis ez megmutatja, hogy a beérkező érdeklődők számához képest hány ajánlatot adott ki a csapat, és ezekből milyen arányban lett tényleges eladás. Ebből tudsz következtetni a Leadek minőségére, ezáltal visszajelzést ad a marketing csapatod számára, illetve az értékesítőid eredményességét is vizsgálhatod általa.

Sales funnel

Kiküldött ajánlatok összértéke

Leegyszerűsítve: a jelenleg folyamatban lévő potenciális bevételek mennyisége (értékesítési előrejelzés). Ezek a riportok abban segítenek, hogy lásd, mekkora bevétel várható a következő időszakban, így segít tervezni pl. a kiadásaiddal.

sales forecast

További megvalósítható példák:

  • Megszerzett ügyfelek száma, vagy megszerzett bevétel értéke adott időszakban. Ennek segítségével egyértelműen láthatod a céged teljesítményét egy adott időszakra vonatkozóan, ami segíthet a folyamatok későbbi finomhangolásának tervezésében, vagy a következő időszakra vonatkozó célszámok kitűzésében. 
  • Bevétel megoszlása értékesítési csatornák szerint (melyik csatornán keresztül érkező leadek hozták a legtöbb bevételt?). A riport adatai alapján látni fogod, hogy melyik az a marketing csatorna, amelyre érdemes lehet többet költeni, nagyobb hangsúlyt fektetni, hiszen a leghatékonyabban hozza számodra az érdeklődőket.
  • Értékesítői dashboard (pl.: kiküldött ajánlatok összértéke, új megszerzett ügyfelek száma, megszerzett bevétel adott időszakban, lead-vesztési arány, milyen feladatból mennyit végzett el (pl. x vagy y típusú hívások száma), stb.)
  • Jutalékszámítási riportok
  • Számlázandó órák száma – Óránként kalkulálja a jutalékot pl. adott típusú teendő lezárás alapján. Ehhez szükséges a pontos teendő vezetés.

 Számlázás

  • Összes kintlévőség. A riport segítségével reális képet kaphatsz arról, hogy mennyi a behajtásra váró kintlévőséged, illetve mekkora összeg beérkezésével tervezhetsz az aktuális időszakban.
  • Az adott hónapban kiszámlázott és ténylegesen befolyt bevétel viszonya, aktuális állása. A riport használatával átfogó képet kapsz az adott havi cashflow-ról és a még várható bevételekről.
  • Controlling riport a pénzügyi helyzetre vonatkozóan, amely a bejövő és kimenő számlákon alapszik. A riport képet ad a cashflow-ról, így hosszú távon tervezni tudsz a realizált bevétel maximalizálásának érdekében.

További megvalósítható példák:

  • Átlagos fizetési késedelem napban
  • Határidőn belül fizetett számlák aránya
  • Sztornózott számlák száma és/vagy értéke havonta
  • Számlák értékének összege ügyfelenként (adott időszakban)
  • Legerősebb és/vagy leggyengébb hónapok bevételeinek értéke
  • Kifizetett számlák száma (értékesítés száma) adott időszakban
  • Ki nem fizetett számlák száma és értéke adott időszakban (kintlévőség)
  • Kifizetett számlák összege / lejárt számlák összege

Projektmenedzsment

  • Projekt átfutási idő – mennyi időt vett igénybe egy-egy projekt kivitelezése. Egy ilyen riport segítségével átfogó képet kaphatsz a kivitelezés hatékonyságáról és reálisabban tervezheted a jövőbeli projektek határidejét, megvalósíthatóságát.
  • Hány projekten dolgozik/dolgozott egy adott kolléga adott időszakban. Ez a riport segít számodra az emberi erőforrás optimális kihasználásában, illetve a következő projektek tervezésében erőforrás-management szempontból.
  • Az egyes projektekre fordított erőforrás kimutatása – mennyi teendő került lezárásra / mennyi időt töltöttek a projekttel. A riport segítségével priorizálni tudsz a meglévő projektek között, illetve tervezni tudsz a következő projektekhez szükséges erőforrással.

További megvalósítható példák:

  • Projekt előre tervezett értéke és ahhoz képest a projekt valós értéke (költség)
  • Projektből származó bevételek
  • Projekt terheltség –  Melyik felhasználón mennyi teendő van nyitva. Célja, hogy könnyebb legyen a munkaelosztás.

HR

  • Toborzási tölcsér – Hány jelentkezőből mennyien jutnak tovább egyes interjú-körökön, és hány jelentkezőből lesz alkalmazott. Ez a riport segít a HR számára az álláshirdetés optimalizálásában (így csökkenthető az álláshirdetésre elköltött összeg), illetve lehetőségük nyílik az interjú folyamat fejlesztési pontjainak megtalálására is.
  • Fluktuáció egy adott időszakban. Ez segít tervezni az erőforrással, illetve rávilágíthat problémás területekre az alkalmazottak megtartásával / elvesztésével kapcsolatban.
  • Képzettség/bérigény vagy tapasztalat/bérigény összefüggései, esetleg életkor/bérigény összefüggéseinek kimutatása

Ügyfélszolgálat

Felhasználói elégedettség (százelékos, vagy NPS)

Ezzel a riporttal átfogó képet kapsz ügyfeleid elégedettségéről, akár ügyfélszolgálatos kollégákra lebontva is. Így akár személyekre lebontva is láthatod, mely kollégákat szükséges oktatással fejleszteni, továbbképezni.

NPS Score

  • Átlagos hibajegy megoldási idő. A riport segítségével reális képet kaphatsz a hibajegykezelési folyamat hosszáról, ezáltal (akár kollégánként is) lehetőséged nyílik ezen idő csökkentésére.
  • Átlagos válaszidő. Ezáltal lehetőséged nyílik az ügyfélélmény növelésére (rövidebb válaszidő), ügyfélszolgálati folyamatok optimalizálására, illetve az ügyfelek, ügyek priorizálására.

További megvalósítható példák:

  • Beérkező hibajegyek típusai
  • E-mail váltások száma egy hibával kapcsolatban (átlagosan)
  • Átlagos híváshossz
  • Átlagos hívásmennyiség (és annak irányai)
  • Átlagos hibajegy mennyiség (nyitott, megoldott, stb.)
  • Sikeresen feldolgozott vagy elutasított hibajegyek száma
  • Milyen témakörben mennyi jegy került átadásra másik kollégának. (Tudás management)

Egyéb

  • Célkitűzés. Egy előre megrajzolt trendvonalhoz képest tudod követni a kitűzött vél megvalósulásának ütemét adott időszakban.
  • Felhasználói aktivitás több MiniCRM termékből érkező adatok alapján, akár úgy, hogy az egyes felhasználók teljesítményét is össze tudd hasonlítani egymással egyetlen pillantásra.