Értékesítés Automatizálás termék
A MiniCRM Értékesítés Automatizálás termékben lehetőséged van különböző szempontok alapján ügyfeleid között prioritási rendszert kiépíteni. Ez a termékünk abból a szempontból speciális, hogy a státuszfa és a státuszok fixek, nem szerkeszthetőek. Ezáltal egy szigorú, de automatizált ügyfélminősítési rendszeren halad át minden érdeklődő, ami nagy volumennél eredményesebbé teszi az értékesítők munkáját.
Az Értékesítés Automatizálás termék működése
Ez a termék sok szempontból megegyezik a többi értékesítés típusú termékünkkel. Ugyanúgy fel tudsz vinni érdeklődőket, testre szabhatod az adatlapi mezőket, tetszés szerinti riportokat tudsz a rögzített adatokból készíteni, viszont a státuszfát, státuszokat nem tudod se módosítani, se kézzel beállítani.
Nézzük, mit jelent ez a gyakorlatban az adatlapon:
Milyen minősítés kombinációk lehetségesek?
Az Értékesítés Automatizálás termék státuszfája így néz ki:
Az egyes státuszcsoportokba az alábbi meződobozban kiválasztott mezők kombinációjával lehet bekerülni.
Feltérképezés
Ebbe a státuszba érkeznek az érdeklődők alap esetben. (Az egyetlen kivételről lentebb olvashatsz.)
Ügyfélminősítés
Ez az alapértelmezett státusz, ha még nem állítottál be semmit, itt fog tartózkodni az adatlap.
Nem célcsoport
Célcsoport
VIP
Értékesítés
Ebben a státuszcsoportban priorizáljuk az érdeklődőket. Itt a Klasszikus értékesítés terméktől eltérően nem azt fogjuk nyomon követni, hogy mi a következő lépés, mérföldkő az értékesítésben. Kategóriákra bontjuk az érdeklődőket az előzőleg elvégzett kvalifikáció vagy az értékesítési folyamat aktuális fázisa alapján. Ez segítség mind az értékesítők, mind az értékesítési vezetők számára, például a várható bevételek és a kapacitás nyomonkövetéséhez.
Szinte esélytelen
A Nem célcsoport besorolású érdeklődők az értékesítés minden lépésénél a Szinte esélytelen státuszt fogják kapni.
Kivételt képez az az eset, ha Nem célcsoport besorolású érdeklődőnél kipipáljuk az Elkötelezett mezőt, ebben az esetben átléptetjük az érdeklődőt a Foglalkozz vele státuszba az értékesítés minden lépésénél.
Foglalkozz vele
A fenti példán kívül a Célcsoportba tartozó ügyfelek kerülnek ebbe a minősítésbe az alábbi értékesítési lépésekben:
-
- Ajánlatadás
- Ajánlat utánkövetése
Fókuszálj rá
A VIP besorolású érdeklődő Ajánlatadás és Ajánlat utánkövetés lépésben ebbe a státuszba kerül.
Zárd le!
A Célcsoport és VIP besorolású érdeklődő Szerződéskötés lépésben a Zárd le! státuszba kerül. VIP érdeklődő kipipált Elkötelezett mező esetén minden értékesítési lépésben a Zárd le! státuszban lesz.
Vevők
Ebben a státuszban értelemszerűen azok az ügyfelek tartózkodnak, akik vásároltak valamit.
Itt a célcsoport besorolás alapján fog eldőlni, hogy melyik státuszba kerülnek az ügyfelek. Van még egy beállítás, ami nagyon hasonló az Értékesítési lépésekhez, de Lezárt nyert (Vevők) státuszban Ügyfélkezelés lépéseinek nevezzük:
Három lépés közül tudunk választani:
- Megvalósítás
- Ügyfélelégedettség mérés
- Sikeresen lezárt
Ezek léptetése már nem változtat az ügyfél státuszán.
Adatbázis
Ebben a státuszban azok az érdeklődők tartózkodnak, akik nem vásároltak tőlünk semmit. Ennek több oka is lehet:
- komolytalan érdeklődés
- még nem aktuális a vásárlás
- nem tudtunk neki megfelelő ajánlatot tenni, stb.
Komoly potenciál van az ilyen elvesztett érdeklődők reaktiválásában. Ezt elősegíti a priorizált adatbázis státusz lista, ahol az alábbiak mentén alakulnak a besolorlások:
VIP
Ide azok kerülnek, akik VIP célcsoport beállítás után lettek Lezárt vesztett besorolásúak.
Célcsoport – passzív
Ebbe a státuszba azok a Célcsoport besorolású érdeklődők kerülnek, akik a Feltérképezés státuszcsoportból egyből a Lezárt vesztett státuszcsoportba kerültek, tehát életútjuk során egyszer sem voltak sem Értékesítés, sem Lezárt nyert státuszcsoportban.
Célcsoport – aktív
Az előzőből talán következik, hogy ide azok az érdeklődők kerülnek, akit Értékesítésből vagy Sikeres lezárásból vesztettünk el. Stratégiai szempontból ez azt jelenti, hogy reaktiválás során ők előnyt élvezhetnek.
A Nem célcsoport – aktív és Nem célcsoport – passzív státuszok is a fentieknek megfelelően alakulnak.
Most, hogy alaposan átnéztük az Értékesítés Automatizálás termék részleteit, szeretném egy értékesítő vagy értékesítési vezető szemszögéből megmutatni ennek a komplex terméknek a gyakorlati hasznát.
Előnyök értékesítők számára:
- Akár te, akár egy előminősítő kollégád vagy értékesítési asszisztensed végzi az előminősítést, pontosan tudni fogod, hogy melyik ügyfelet vagy érdeklődőt helyezd előtérbe a kvótád eléréséhez
- Egy szempillantás alatt le fogod tudni szűrni azt az 5-10 ügyfelet, akikre az energiád nagyobb részét érdemes fókuszálni egy adott nap
- A Zárd le! minősítésű érdeklődők kipipálásával biztos lehetsz benne, hogy egyetlen forró ügyfelet sem hagytál az asztalon 🙂
- A státuszfa áttekintésével egyértelműen át fogod látni, hogy van-e elég ügyfél a csőben a heti / havi célszámaid eléréséhez
Előnyök értékesítési vezetők számára:
- Az értékesítési riportod első lépése automatikusan elkészül számodra a státuszfában. Látni fogod, hogy összesen vagy akár értékesítőkre lebontva hány érdeklődő vagy ügyfél van a tölcsérben
- Ennek megfelelően kimutatást készíthetsz a várható bevételről, és az értékesítő csapat kapacitásáról is átfogó képet kapsz néhány kattintás után
- Akár nap közben is nyomon tudod követni az egyes értékesítők munkáját a fő prioritást élvező Zárd le! státuszban tartózkodó érdeklődők számának monitorozásával
- A státuszokban tartózkodó adatlapok számából következtethetsz arra, hogy hol van elakadás a folyamatban, melyik lépés húzódik túl sokáig, akár értékesítőkre bontva
- Könnyen tudsz delegálni: ha például azt látod, hogy egy értékesítőn túl sok ajánlatadás vagy igényfelmérés jellegű feladat van, átcsoportosíthatsz egy olyan kollégához, aki 1-2 napon belül végez a zárásokkal, és nincs következő adag új érdeklődője