Helyesbítő számla készítése

A MiniCRM Számlázó termékében van lehetőség kiállított számlákról helyesbítő számlát készítened.

FONTOS!
Amikor helyesbítő számlát állítasz ki, a NAV-nak be kell küldeni, hogy mi a helyesbítés pontos oka. Ezt a MiniCRM-ben a helyesbítő számla Tárgy mezőjébe tudod beírni.
Ha nem vagy biztos, hogy egy számlát sztornózni kéne, vagy inkább helyesbítő számlát kiállítani, mindenképp javasoljuk, hogy előzetesen egyeztess a könyvelőddel.

Helyesbítő számla kiállítása

1.) Nyisd meg azt a számlát, amit korrigálni szeretnél.

2.) Kattints felül a Helyesbítő számla gombra.

Helyesbítő számla használatának feltételei

  • A következő státuszú számláknál tudsz helyesbítő számlát kiállítani: Kiállítva, Fizetve
  • A következő státuszú számláknál NEM tudsz helyesbítő számlát kiállítani: Kiállítandó, Archiválva, Sztornózva, Sztornó.
  • Előleg- és Végszámlánál is lehet helyesbítő számlát készíteni.
  • Egy számlához több helyesbítő számlát is készíthetsz, de ezek együttes negatív összege nem lehet nagyobb mint az eredeti számláé.
  • Több számlához viszont nem állíthatsz ki egy darab helyesbítő számlát. Egy helyesbítő számlában legfeljebb egy eredeti számlára hivatkozhatsz.
  • A helyesbítő számla az eredeti számlával együtt érvényes, így mind a kettőnek el kell jutnia az ügyfélhez. (Érdemes manuálisan kiküldeni, ha nincs rá automatizmus beállítva).
  • Helyesbítő számlákon az Eladó, Vevő adatai, illetve a Teljesítés dátuma nem módosítható.
  • Nem sztornózhatsz olyan számlát, amelyhez korábban már készítettél helyesbítő számlát.
  • API-n keresztül nem lehet helyesbítő számlát készíteni.
A helyesbítő számla tételein a mennyiség negatív, az összeg pedig pozitív számként fog szerepelni.

Tételenkénti helyesbítő számla készítése

Előfordulhat, hogy a kiállított számlán csak az egyik tételnél kell valamilyen módosítást, javítást elvégezned. A következő példában 3 terméket számlázunk, de a harmadik C termék helyett D termékre készítünk helyesbítő számlát.

1.) Kattints az eredeti számlán a Helyesbítő számla gombra.

2.) A helyesbítő számlán töröld ki azokat a tételeket, amelyeket nem kell javítani.

3.) Vedd fel pozitív összeggel a javítandó tételt a megfelelő adatokkal.