Integráció a Google Térképpel: Térképes megjelenítés
A Térképes megjelenítés kiegészítő lehetővé teszi, hogy automatikusan listázd az ügyfeleid címét a MiniCRM-ből, így lerövidítsd az útvonalak előkészítéséhez szükséges időt, amikor terepen dolgozol.
Az alapja egy Google Térkép integráció, ahol kijelölheted a MiniCRM-ben tárolt adatok alapján, hogy mely helyszíneket szeretnéd meglátogatni, és milyen sorrendben.
Ebben a cikkben az alábbi információkat találod:
- Mit kell kitöltened a MiniCRM-ben, hogy a Térképes megjelenítés pontosan úgy működjön, ahogy elvárod?
- Hogyan készítheted elő útvonalaidat, és küldheted át őket mobilra ezzel a kiegészítővel? Útmutató lépésről lépésre.
- Információk, amelyeket jó tudni, mielőtt megvásárolod a Térképes megjelenítést.
Mit kell kitöltened a MiniCRM-ben, hogy a Térképes megjelenítés pontosan úgy működjön, ahogy elvárod?
Ahogy fentebb említettem, a Térképes megjelenítés funkció egy Google Térkép integráción alapul. Ez azt jelenti, hogy a pontos koordináták megadásához biztosítanod kell, hogy az ügyfeleid címei következetesen, minden szükséges adattal ki legyenek töltve.
Ha ez az információ hiányzik, a Google Térkép nem fogja megtalálni az ügyfeleidet a térképen.
Alább találsz egy mini-útmutatót, amely segít gyorsan ellenőrizni és módosítani az adatokat, ahol szükséges.
Hol töltheted ki az ügyfelek címeit?
B2B ügyfelek esetén, ha a meglátogatni kívánt cím egy központi iroda, ezt az információt a kapcsolati adatlapon töltheted ki:
B2C ügyfelek esetén ugyanazokat a címmezőket találod meg, de ezek a fő kapcsolattartó mellett található ceruza ikonhoz vannak társítva.
Hogyan ellenőrizheted az ügyfeleid címeit?
Először hozz létre egy ellenőrző szűrőt abban a termékben, amelyben kezeled azokat az ügyfeleket, akiket meg szeretnél látogatni.
Az opcionális feltételek használatával megjelenik az összes olyan ügyfél, akiknél legalább egy koordináta hiányzik.
A táblázatos nézetben válaszd ki pontosan ugyanazokat a mezőket, mint fentebb, hogy láthasd, melyik ügyfélnél konkrétan mit kell kitölteni.
Jó tudni:
– Mely mezők kötelezőek ahhoz, hogy a Google helyesen vegye át a címet?
Ajánljuk, hogy minden kollégád töltse ki a Megye, Település, Irányítószám és Cím mezőket (ahol meg kell adni az utcát és a házszámot).
– Van-e standard mód a szöveges mezők (irányítószám, város neve, utca és házszám stb.) kitöltésére?
Azok a kulcsszavak, amelyeket a Google a címek keresésére használ, az utcanevek és a nevezetességek nevei. Például az „Andrássy út” kifejezésben a kulcsszó az „Andrássy” lesz. Hasonlóképpen, az Operaház épületének címét az „Opera” név alapján azonosítja. Ennek következtében az olyan rövidítések, mint az u. utca helyett nem befolyásolják a végső eredményt.
– Mi történik, ha egy cím helytelenül vagy hiányosan van kitöltve?
Ez továbbra is át lesz véve a Google Maps által, de teljesen hibásan lesz lokalizálva.
Hogyan készítsd el az útvonaladat, és küldd el mobilra ennek a kiegészítőnek a segítségével? Útmutató lépésről lépésre.
Először is gondold át, kik azok az ügyfelek, akiket meg szeretnél látogatni, és hozz létre egy szűrőt.
Az alábbi példában azokat az ügyfeleket szeretném megjeleníteni a térképen, akik székesfehérvári címmel rendelkeznek, és a kötelező karbantartásuk időpontja erre a hétre esik.
Győződj meg arról, hogy a szűrési feltételek mellett, amelyek a tervezett útvonaladnak megfelelően szegmentálják az adatbázist (pl. ügyfelek Székesfehérváron / ügyfelek, akiknél a következő látogatás egy bizonyos napon esedékes stb.), a szűrőd tartalmaz néhány címmel kapcsolatos ellenőrzési feltételt is, ahogyan az alábbi képen látható. Így pontos adatokat tudsz átadni a Google térképnek.
A Térképes megjelenítést tartalmazó kiegészítő bekapcsolásával új szűrési nézetet kaptál a rendszeredhez a lineáris és táblázatos nézet mellett:
Ha rákattintasz erre az új nézetre, egy új képernyő jelenik meg, ahol az összes ügyfeled elhelyezkedését így láthatod:
Ahhoz, hogy összeállítsd a meglátogatni kívánt címeket, kattints arra a gombostű ikonra, majd a „Megálló hozzáadása” gombra. A megállók sorrendje nem számít ebben a lépésben, mert azt a következő képernyőn fogjuk meghatározni.
Bármelyik cím MiniCRM adatlapjára is könnyedén átkattinthatsz:
Végül, amikor befejezted a meglátogatni kívánt helyszínek hozzáadását, kattints a képernyő bal sarkának alján található kék „Útvonaltervezés” gombra. A MiniCRM ekkor átirányít téged a Google Térképekbe, ahol megtervezheted a meglátogatni kívánt címek sorrendjét. Az így kapott Google Térkép linket elküldheted magadnak emailben vagy üzenetben, hogy a mobiltelefonodon is meg tudd nyitni, amihez internet kapcsolatra, és a Google Térkép applikációra lesz szükség.
Ha egy kollégádnak készíted elő a helyszíneket, beállíthatod számára a szűrőt a „Felelős” feltétel hozzáadásával. Miután hozzáadtad a helyszíneket, már csak annyi a dolgod, hogy elküldd a végső képernyőt (a Google Térképeken lévő linket) annak a kollégának, akinek végig kell mennie az útvonalon. Ez bármikor elérhető lesz számára, bármilyen internetre csatlakoztatott eszközről, ahol a Google Térkép alkalmazás telepítve van. Ezután megismételheted az eljárást a többi útra készülő kolléga számára is. Az általad generált térképen ők maguk tehetik sorrendbe a helyszíneket tetszés szerint, és láthatják a Google Térképek által becsült távolságot és utazási időt.
Fontos információk, amelyeket ismerned kell, mielőtt megvásárolod a Térképes megjelenítés kiegészítőt
A Térképes megjelenítés kiegészítő nem fuvarszervezési, vagy üzemanyag optimalizálási rendszer.
Íme néhány fontos dolog, amit ezzel kapcsolatban tudnod kell:
- A Térképes megjelenítés nem számítja ki automatikusan a legjobb útvonalat, de rugalmasságot biztosít számodra, hogy magad választhasd meg a látogatások sorrendjét.
- A Térképes megjelenítés nem mutatja meg a pontos helyzetedet az úton valós időben a MiniCRM felületén, nem jelzi ki a fogyasztott üzemanyagot vagy egyéb adatokat és koordinátákat. Célja, hogy tájékozódási eszközként szolgáljon, nem pedig nyomkövető szoftverként.
- Egy útvonalon belül a meglátogatható maximum célállomások száma 10. Ez a Google korlátozása.
- Amikor az útvonalat tervezed, a térképen összességében 25 helyszínt tudsz megjeleníteni a MiniCRM felületén. Más szóval, csak egy oldalnyi eredményt tudsz megjeleníteni egy adott szűrőn belül. És ahogyan korábban a 3. pontban is említettük, ebből a 25 helyszínből maximum 10 célt választhatsz az útvonaladhoz.
- Nem hozhatsz létre útvonalat a mobilalkalmazáson keresztül, mivel mobiltelefonon csak a rendszeredben már meglévő szűrők listás nézetét érheted el, viszont a böngészőből megnyitott MiniCRM felületén elkészített szűrő eredményét a Google Térképek segítségével kiküldheted mobiltelefonra és tabletre egyaránt. Ez esetben a Google Térképek alkalmazást fogod megnyitni az eszközödön.