Klasszikus értékesítés termék
A MiniCRM Klasszikus értékesítés terméke egy univerzális, sokrétűen kihasználható értékesítéstámogató felület.
Milyen értékesítési folyamatokhoz megfelelő választás a Klasszikus értékesítés termék?
- ha szeretnéd nyomon követni az értékesítési lépéseket, az igényfelméréstől az ajánlat utánkövetésén át a lezárásig
- ha nem dolgoztok napi 20-30 érdeklődőnél nagyobb volumennel (ez esetben inkább az Értékesítés Automatizálás terméket javasoljuk)
- ha klasszikus értékesítési lépésekkel dolgoztok
- ha gyorsan szeretnétek birtokba venni egy előre testreszabott terméket
Nézzük a Klasszikus értékesítés termék felépítését!
Az alábbi fotón láthatod a Klasszikus értékesítés főképernyőjét.
Pirossal jelöltem a bal oldalon található menüt, ahol ezt az Értékesítés terméket testre tudod szabni, illetve különböző funkciókat tudsz kihasználni. Ide tartozik például előfizetéstől és jogosultságtól függően a beépített riportok készítése, a sablon emailek és teendők gyártása, és az automatizálás is.
Sárgával jelöltem a középen található listázót, ahol az Érékesítésben részt vevő érdeklődőket, ügyfeleket fogod összesítve látni. Az itt listázott adatlapok sorrendje attól függ, hogy mi a hozzájuk kapcsolódó időrendben első teendő esedékessége. Legelöl a lejárt teendővel rendelkező adatlapok fognak szerepelni. A jobb felső sarokban találod a szűrés funkciót, ami segít különböző szempontok szerint leszűrni, szűkített nézetben megjeleníteni az érdeklődőid egy csoportját.
Kékkel jelöltem a jobb oldalon található státuszfát. Ezen az értékesítési folyamat főbb mérföldköveit találod. A státuszfa segítségével gyorsan áttekintheted a jelenleg értékesítési tölcsérben lévő érdeklődők és ügyfelek számát, illetve egy kattintással elő tudod hívni az egyes státuszokban lévő ügyfelek listáját.
A fenti listából kiválasztottam Minta Kriszta nevű érdeklődőmet, és rákattintottam az adatlapjára. Az adatlap egy olyan szó, amit érdemes megjegyezned a MiniCRM megismerése során, ugyanis a legtöbb termékünkben adatlapnak nevezzük a legkisebb egységet jelölő képernyőt. Ez lehet egy ügyfél, érdeklődő személyes adatlapja, de jelölhet egy konkrét megrendelést, projektet, belső feladatot, hibajegyet, stb. is.
Narancssárgával jelöltem a státuszt, ami az első képen található státuszfa sorrendjét követi, itt tudod az érdeklődő „haladását” minden egyes értékesítési lépésnél beállítani. Ez segít átlátni, hogy melyik érdeklődő hol tart a folyamatban, illetve hasznos automatizmusokat lehet a státuszokhoz kötni, például hogy soha ne felejtsd el a kiadott ajánlat utánkövetését.
Sárgával jelöltem a teendőkezelés felületét, ahol az érdeklődőre vonatkozó következő konkrét feladatokat, lépéseket fogod tudni felvinni, nyomon követni, vagy akár delegálni.
Kékkel jelöltem az adatlapi mezők szekcióját. Néhány alapvető mezőt előre bekészítettünk neked ebbe a termékbe, de ezeket szabadon testreszabhatod, törölheted, újat vehetsz fel. Az adatlapi mezőkben fogod rögzíteni azokat az elengedhetetlen információkat, ami nélkül nem tudtok dolgozni (pl. Mi iránt érdeklődik az ügyfél?), vagy olyan információkat, amik szükségesek statisztikák és riportok elkészítéséhez, illetve automatizmusok működtetéséhez.
Pirossal jelöltem a kapcsolati adatok felületét. Amennyiben cégek az ügyfeleid, lesz egy céges és egy elsődleges kapcsolattartó szekció is, amint ezen a fenti fotón is látod. Ha magánszemélyek az ügyfeleid, a céges részt nem fogod látni. A kapcsolati adatok részen adhatod meg az ügyfél címét, elérhetőségeit és egyéb fontos adatokat.
Zölddel jelöltem a kapcsolódó adatlapok felületét. Ez akkor lesz hasznos számodra, ha egy ügyfelet több MiniCRM-es terméken kísérsz végig. Például az Értékesítés termékben vezeted az értékesítési folyamatot, majd egy Projektek termékben vezeted a megvásárolt termék gyártásának folyamatát, végül pedig egy Számlázó termékben vezeted a számlázást. Ebben a példában itt listázná a MiniCRM a Projektek és a Számlázó termékben található adatlapokat is, így könnyedén tudnál az ügyfél összes ügyes-bajos dolgával foglalkozni.
A Klasszikus értékesítés termékben elhelyeztünk olyan elemeket, amik egy klasszikus értékesítési folyamatot támogatnak. Nézzük, mit kapsz alapértelmezetten, ha ezt a terméket választod!
Státuszfa és státuszok
Egy klasszikus sales folyamat főbb mérföldköveit készítettük be neked, azonban a ceruza ikonra kattintva ezeket tetszés szerint módosíthatod.
Adatlapi mezők
Azok az információk, amiket ezekben a mezőkben tárolhatsz, általánosan jól szoktak jönni értékesítés során. Természetesen ezeket kiegészítheted, módosíthatod vagy ki is törölheted. Az adatlapi mezők fölött található 3 pöttyre kattintva létrehozhatsz olyan adatlapi mezőket, amelyek a ti értékesítési folyamatotokra vannak szabva.
Sablonok
Néhány email és teendősablont is bekészítettünk neked, amit felvehetsz egy-egy érdeklődőhöz, vagy kiküldhetsz nekik manuálisan. Ezek a sablonok továbbá automatizmusokhoz, tömeges email küldéshez is nagyon hasznosak. Jó tudni, hogy ezek a funkciók előfizetéshez kötöttek. A Beállítások — Előfizetés fülön tudod ellenőrizni, hogy milyen kiegészítő funkciókkal rendelkezel, és itt is tudsz ezekre előfizetni.
Szűrők
Négy szűrőt is bekészítettünk, ezeket érdemes megnyitni miután felvettél néhány adatlapot, és itt kezdeni a szűrőkkel való ismerkedést. Az egyik szűrő automatizmust vezérel, erről a következő részben lesz szó.
Automatizmusok
Egy automatizmust is bekészítettünk, ami egy ajánlat utánkövetésére emlékeztető teendőt tesz automatikusan annak az ügyfélnek az adatlapjára, aki 4 napja kapott ajánlatot, de még minidg ajánlat utánkövetés státuszban van. Ez természetesen szabadon módosítható, egy példával szerettünk volna szolgálni azok számára, akik rendelkeznek a Belső automatizmusok kiegészítővel.
Bízom benne, hogy a cikk elolvasása után tudsz döntést hozni arról, hogy ez a termék lesz-e számodra a leginkább megfelelő, vagy ha esetleg már rendelkezel Klasszikus értékesítés termékkel, jobban megismerted a funkcióit.