Leiratkozások megkülönböztetése
Sok esetben előfordulhat, hogy egy címzett nem szeretne egy adott témában levelet kapni, viszont a leiratkozás minden tömeges levélre vonatkozik, és ezt alap esetben nincs lehetőség megkülönböztetni.
Ha szeretnéd mégis nyomon követni, hogy ki-miről szeretne leiratkozni, kövesd az alábbi lépéseket:
- Kattints egy kapcsolattartó nevére, majd a személy adatlapján kattints a ikonra, és válaszd a „Mezők testreszabása” lehetőséget.
- Hozz létre egy „új jelölönégyzetek” mezőt ( jobb oldalról húzd be egy tetszőleges dobozba, vagy hozz létre neki egy új dobozt), majd a ikonra kattintva szabd testre.
- Itt add meg a jelölőnégyzet nevét (pl. Leiratkozás XY-ról) , a választási lehetőségeket távolítsd, el majd mentsd el. ( mentés előtt érdemes bepipálni a “Csak olvasható mező” lehetőséget, így ezt a mezőt csak a címzett tudja „bepipálni” )
- Kattints az aktuális termék melletti “nyílra” majd az “Űrlapok” lehetőségre, itt pedig kattints az “Új űrlap” gomb melletti nyílra, majd válaszd az “Új adatmódosító link” lehetőséget.
- Az adatmódosító link beállításaiban vedd fel az új mezőt a személy adatlapjáról, majd, kattitnts a ikonra. Itt pipáld be a jelölőnégyzetet, és mentsd el, végül pedig nevezd el tetszőleges néven, és add meg az űrlap további opcionális beállításait a jobb oldai mezőkben.
- A kiküldeni kívánt sablonban kattints a (változó beillesztése)ikonra, majd az “Adatmódosító link” lehetőségből válaszd ki az imént elkészített “Adatmódosító linket”
- Írj egy szöveget a sablonban, amire később kattinthatnak a címzettek, ( pl.: Leiratkozás XY-ról),másold ki az adatmódosító linket, jelöld ki a szöveget, majd kattints a (linkbeágyazás) ikonra, és az URL mezőbe illeszd be. ( itt figyelj, hogy a “https://“ csak egyszer szerepeljen), végül pedig pipáld be a „Kapcsolat azonosítást”, és a “Beszúrás” gomb segítségével véglegesítheted az elkészült linkedet, a beillesztett hosszú linket pedig töröld ki a sablonból.
Az így elkészült sablon leveledben lesz egy “Leiratkozás XY-ról” nevű adatmódosító link, amire kattintva a címzett adatlapján bepipálódik a létrehozott mező, így lehetséges kategorizálni hogy a címzett miről iratkozott le, és a későbbiekben szűrő segítségével csak azoknak küldeni hírlevelet egy adott témában, akiket tényleg érdekel.
A teljes leiratkozó link minden esetben bekerül a sablon levélbe. Ha szeretnéd ezt is testre szabni, kövesd az itt felsorolt lépéseket.