Mire jó az A/B teszt?
A legfontosabb célja, hogy összehasonlíthasd a sablon ötleteidet. Megnézheted, hogy egy-egy email tartalommal milyen átkattintásokat tudsz elérni.
Két módon tudsz A/B tesztet végezni
Ha egyszeri tömeges email küldésnél szeretnél 1-1 sablont kipróbálni, akkor a következő a teendő:
- Készítsd el a szűrőt, amire kiküldöd majd az emaileket
- Állíts be mindent a tömeges email küldés ablakban, a sablon kivételével
- Az ablak fejlécében kattints az A/B TESZT feliratra
- Állítsd be a két sablont a gombokkal
- Adj meg egy minta százalékot. A megadott százalék (amit a rendszer véletlenszerűen választ ki) kapja meg elsőnek az emaileket fele-fele arányban.
- Add meg hány napot várjon a rendszer a maradék kiküldésével. Ennyi nappal később megnézi a MiniCRM, hogy a kiküldött minta tagjai, milyen arányban kattintottak át az email-ekből. Amelyik sablonból többször kattintottak, azt küldi ki a rendszer a többi címzettnek.
Ha automatizmusnál szeretnél A/B tesztet végezni, akkor a feladat a következő:
- Készítsd el a szűrőt, amire automatizmust szeretnél építeni.
- Hozd létre az automatizmust, és állítsd be az Email ügyfélnek lépést.
- Add hozzá a sablonokat a lépéshez.
- Aktiváld az automatizmust.
- Várj annyit, amennyi jól esik, és figyeld a riportokat.
- Ha tudod, melyik a sikeresebb, akkor állítsd be azt a sikertelenebb sablon helyére is, vagy a sikertelenebb sablon helyére állíts be egy harmadik verziót.