Mit jelentenek a hibaüzenetek?
Az adatbetöltés harmadik lépésében teszteli a MiniCRM, mi lesz a betöltés eredménye. Ha egy sorban valami hiba van, akkor azt a sort és a benne lévő hibákat kilistázza neked.
A listában kiírt sorszámhoz egyet hozzá kell adni, hogy a táblázatod megfelelő sorát megtaláld. Ha azt látod, hogy a hiba a 3. sorban van, akkor táblázatod 4. sorában keresd a hibát.
A leggyakoribb hibaüzenetek:
“Érvénytelen választható érték…”
Olyan adatot tartalmaz a táblázat, ami nincs előre megadva a MiniCRM-ben. Ez Legördülő listánál, és Jelölőnégyzetnél fordulhat elő.
“Nem található a sorban Cég vagy Személy1 név…”
Ha cég vagy személy adatot szeretnél betölteni, akkor hozzá minden esetben kell név is. Ha több kapcsolattartót töltesz be, akkor arra is figyelj, hogy Személy1, Személy2, Személy3-hoz is legyen megadva név.
“Hibás email cím formátum”
Csak helyes cím formátummal tudod betölteni az email címeket, így a pelda@pelda nem fog betöltődni. Ráadásul intelligens annyira a rendszer, hogy az elírt email címek egy részét is kiszűrje neked, például a pelda@gmal.com-ot kidobja a hibalistában.
“Kapcsolattartó email címe már szerepel a rendszerben”
Ha az elején az Azonosítást követő eseményt Meglévő esetén hibaüzenetre állítottad, akkor a rendszer kilistázza azokat a sorokat, ahol olyan email cím van, ami korábban már bekerült a rendszerbe, így a duplikációkat kihagyja a betöltésből.
„Ehhez a kapcsolathoz több mint 1 adatlap tartozik”
Ezt az üzenetet akkor kapod feltöltés során, ha:
1.) A MiniCRM-ben többször is szerepel két különböző adatlapon két egyforma adat a cég/kapcsolattartó esetén (duplikáció) (cég/személy esetén e-mail cím, cég adószám, cég/személy név, cég/személy telefonszám).
2.) A feltöltésnél a Meglévő Adatlap módosítása opciót választottad és nem szerepel az adatlap azonosító oszlop az Excel táblázatodban.
„Egy MiniCRM mező csak egy táblázat mezőhöz rendelhető!”
Ezt az üzenetet az importálás második lépésében kaphatod, ha feltöltés során egy adatot próbálsz betölteni két azonos nevű MiniCRM mezőbe. A leggyakoribb előfordulása az üzenetnek, ha például személy 1; 2; 3 között kétszer ugyanazt kattintod be pl.: „Személy1: Email” kétszer szerepel a MiniCRM mezőkben, amikor a második személy email címe „Személy2: Email” mező lenne helyesen.
Ennek elkerülése érdekében célszerű az azonos vagy a hasonló mezőneveket átnevezni.
Másik probléma lehet még, ha a betöltendő táblázatodban ugyanaz az oszlop kétszer szerepel, emiatt a mező párosításnál kétszer kerül hivatkozásra az adott MiniCRM mező.
Ennek megoldása pedig az lehet, ha kitörlöd a duplikált oszlopot.
„Ehhez a kapcsolathoz már létezik adatlap”
Létező adatlap esetén hibaüzenet opció kiválasztása esetén kapod ezt az üzenetet, ha a termékben létezik már az adott cég/személy.
„A módosítandó adatlap nem ebbe a termékbe tartozik”
Ezt az üzenetet akkor kapod, ha egy másik termékből exportált táblázatot szeretnél feltölteni. A rendszer az adatlapazonosítók alapján jelzi az importálandó adatlap egyezését egy másik termékben szereplőével. Ha kitörlöd a táblázatból az Adatlap: Azonosító oszlopot, a hibaüzenet megszűnik.
„A sor nem tartalmaz adatokat”
Ez a hibaüzenet két esetben fordulhat elő:
– Ha adatmódosító importot készítesz és nincsen megadva adatlap azonosító az Excel táblázatodban. Ezt a rendszer exportálásnál automatikusan beleteszi egy oszlopba. Ha ezen az oszlopon nem változtatsz, abban az esetben nem fog hibára futni a feltöltés.
– Ha a táblázatod nem tartalmaz Személy1 oszlopokat. Minden feltöltött adatlapnak kell hogy legyen egy elsődleges kapcsolattartója, így legalább a Személy1: Keresztnév oszlopot (amiben a teljes nevet is megadhatod, a rendszer majd szétválasztja) minden feltöltésnél meg kell adnod.
„SyncFeed: Cannot change cannot change type (Business to Person)”
A rendszerben 2 típusú adatlap létezik:
- Személy adatlap (ahol a jobb oldali menüsávban 1 adatlapot megnyitva csak 1 kapcsolattartó adatai jelennek meg cégadatok rész nélkül)
- Céges adatlap (a jobb oldali menüsávban 1 adatlapon belül vannak cégadatok rész és több kapcsolattartó)
Ez a hiba akkor jelentkezik, ha előzőleg került betöltésre egy adott cég kapcsolattartó nélkül és a kapcsolattartókat később szeretnénk adatmódosító importtal pótolni. Erre a megoldás az, hogy amikor szűrő segítségével exportálunk ki adatlapok ez feltétlen kell tartalmazza a „Cég: Név” oszlopot az Adatlap azonosító mellett.
Pl.
„SyncFeed: Cannot change cannot change type (Person to Business)”
Abban az esetben jelentkezik, amikor egy személy adatlaphoz próbálunk feltölteni céget. A rendszer ilyen módon úgy érzékeli, hogy az adatlap típusát próbáljuk módosítani.
Ha adatbázist frissítetek akkor céggel együtt tegyétek ezt és akkor nem ad ki a rendszer hibaüzenetet.