Termékek a MiniCRM-ben
Mi a termék?
Mivel minden vállalkozás más és más célokkal kezd bele CRM rendszer használatába, a MiniCRM-et moduláris felépítéssel alakítottuk ki. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ritkán lesz szükséged az összes folyamatra és funkcióra amit a MiniCRM támogatni képes, így termékekbe csoportosítottunk az egyes üzleti folyamatokat. Így csak azokat a termékeket szükséges az előfizetésedhez adnod, amelyeket egyrészt használtok a cégedben, másrészt a MiniCRM-ben szeretnétek vezetni azt. Ilyen üzleti folyamat / termék például: Értékesítés, Megrendelések kezelése, Ügyfélszolgálat, Projektmenedzsment, HR, stb.
Minden üzleti folyamat egyedi, meghatározott lépésekből áll, meghatározott feladatok kapcsolódnak ezekhez a lépésekhez és specifikus adatokra van szükség a feladatok végrehajtásához is. Egy példával szemléltetve, egy új érdeklődőt nem kezelhetünk ugyanúgy, mint egy rendezvényt.
Hogyan tudok új terméket hozzáadni?
Kattints a MiniCRM Beállítások — Termékek fülén kattints az Új termék gombra.
A MiniCRM-ben különböző folyamatok támogatására alkalmas termékeket találsz, ezek közül láthatsz párat az alábbi képen.
A következő képen azt láthatod, hogy hogyan néz ki egy termék főoldala.
- A piros kerettel jelölt felső kék sávban látod a hozzáadott termékeidet. Az egyes termékek nevére kattintva a termék alapértelmezett főoldala fog megjelenni.
- Bal oldalon egymás alatt látod a termékben található adatlapjaidat. Attól függően, hogy milyen folyamatot kezelsz az adott termékbe, ezek jelenthetnek értékesítési lehetőségeket, projekteket, hibajegyeket, megrendeléseket, számlákat, stb…Az adatlapok sorrendjét a hozzájuk kapcsolódó következő teendő időpontja határozza meg. Legfelül látod azokat az adatlapokat, amikhez lejárt (múltbeli) feladat tartozik, utánuk jönnek az aznapi, másnapi, jövő heti, jövő havi feladatokkal ellátott adatlapok, és így tovább.TIPP: Soha ne legyen lejárt teendőd! Ha elvégeztél egy feladatot, zárd le a teendőt, ha pedig nem foglalkoztál vele, napold el egy másik időpontra, amikor biztosan tudsz vele foglalkozni.
- Jobb oldalon találod a kiválasztott termék státuszfáját. Az ebben szereplő státuszok mutatják a termék által támogatni kívánt folyamat nagyobb mérföldköveit.
Tipp: A termékre tekinthetsz úgy, mint egy mappára a számítógépeden, amiben az egyes adatlapok az egyes fájlokat jelölik!
Termék típusok
A MiniCRM termékeiben általában véve a státuszok szabadon testreszbahatók, viszont van néhány speciális termék, melyben a státuszfa fix, előre meghatározott.
Termékek fix státuszokkal:
- Értékesítés, Klasszikus értékesítés
- Számlázás
- Megrendelés
- Webshop
- Szabadságok
Termékek testreszabható státuszfával:
- Ügyfelek
- Projektek
- Projektmenedzsment
- HR
- Franchise
- Résztvevők
- Beszállítók
- Ügyfélszolgálat
- Egyedi
- Kérdőív
- Belső feladatok
- Bejövő számlák
- Eszközök
- CRM
Az első és legfontosabb termék a MiniCRM-ben az Értékesítés. A MiniCRM egy ügyfélkapcsolat kezelő szoftver, tehát az értékesítési folyamat támogatása az egyik fő erőssége.
Attól függően, hogy milyen az értékesítési folyamatod, két lehetőséged van annak támogatására.
Ha fontos számodra az ügyfélminősítés és jelentős mennyiségű érdeklődőt kezelsz havi szinten, akkor a fix státuszokkal rendelkező Értékesítés terméket érdemes használnod.
Az Értékesítés termék előnyei:
- Az érdeklődőket egyszerűen és átláthatóan minősítheted a termék által kínált három kategória alapján (Nem célcsoport, Célcsoport, VIP).
- Fix státuszok, amik segítenek az egyes érdeklődők közti fontossági sorrend kialakításában az alapján, hogy milyen értékesítési lehetőség rejlik bennük. Az értékesítés lépéseit (a folyamatot, amelyen az érdeklődő végigmegy) magán az adatlapon tudod majd követni.
- Az érdeklődő automatikusan halad végig a státuszokon a folyamat aktuális állapotának függvényében.
Az alábbi képen az Értékesítési termék fix státuszai láthatóak.
Ha nem akarod minősíteni az érdeklődőidet vagy csak az értékesítés egyes lépéseire szeretnél fókuszálni, akkor valamelyik általános, testre szabható státuszokkal rendelkező termékünket célszerű választanod, például a Projektek terméket.
Általános termékek előnyei:
- Az értékesítés lépései egyből a főoldalon, státuszok formájában láthatóak, nem kell megnyitni magát az adatlapot.
- Testre tudod szabni a teljes folyamatot, hiszen a státuszokat magad alakíthatod ki.
Az alábbi képen a Projekt termék átalakítható státuszai láthatóak.
Klasszikus értékesítés és automatikus értékesítés közötti különbségek.
A következő videóban megmutatjuk hogyan tudsz új terméket felvenni.
Ebben a videóban a Projekt tétel státuszainak testreszabását mutatjuk meg.