NAV Bejövő számlák integráció

Ezen integráció segítségével lehetőséged van automatikusan beszinkronizálni a vállalatod részére kiállított számlákat a NAV rendszeréből.

Ehhez Adminisztrátori jogosultság szükséges, valamint az előfizetésedben aktiválnod a Tételes bejövő számlák, Beszállítók és a MiniCRM Rest API + XML szinkronizáció termékeket. Valamint a Beállítások – Rendszer opcióban ellenőrizd, hogy a „MiniCRM integrációs megoldás engedélyezése” belegyen pipálva.

 

A fentiek beállítását követőan a Beállítások — Integrációk opcióra kattintva tudod elkezdeni a beállítást, az itt megjelenő oldalon találod az aktív integrációk listáját illetve az Új integráció” gombra kattintva kezdheted el a beállítását az integrációnak.

A felugró ablakban a legördülő listából válaszd ki a NAV bejövő számlák integrációt, majd kattints a Hozzáadás gombra.

Ezt követően megjelennek az Integráció beállításai, ahol láthatod az Általános opció alatt az integráció státuszát, illetve az aktív integrációt lekapcsolhatod, vagy inaktív esetében aktiválhatod.

A NAV adatok megadásáról bővebb információt lentebb találsz!

A MiniCRM opció alatt amennyiben felvételre került a Beszállítók és Tételes bejövő számlák termék a rendszeredben úgy azokat a célmezőket automatikusan kitölti a rendszer (ezek nélkül az integráció nem beállítható!). Ezen a felületen csak azt szükséges beállítanod, hogy ki legyen a létrejött adatlapok Felelőse, és az adatlap milyen Státuszba kerüljön alapértelmezetten miután létrejött a rendszerben. Továbbá a Sync kezdődátum mezőbe határozhatod meg a szinkronizáció kezdeti dátumát.

Fontos: Az integráció kezdődátumának legrégebbi, beállítható dátuma 2023.01.01. A szinkronizáció mentése után létrejön a kapcsolat a MiniCRM és a NAV között, így ezt követően már nincs lehetőséged módosítani a Sync kezdődátumát, tehát fontos, hogy ezt a dátumot a Mentés gombra kattintás előtt jól átgondolva állítsd be!

 

 

NAV rész alatt szükséges megadnod a NAV oldalán regisztrált technikai felhasználódnak az adatait (https://onlineszamla.nav.gov.hu/home).

NAV adatok megadása.

1. Első lépésben jelentkezz be az éles Online Számla rendszerbe elsődleges felhasználóként (Ügyfélkapus bejelentkezés is kelleni fog, https://onlineszamla.nav.gov.hu/login).

2. Ha több cégnél is elsődleges felhasználó vagy, belépés után válaszd ki a listából azt a céget, amelyik részére kiállított számlákat be szeretnéd érkeztetni a MiniCRM-be.

3. Ha korábban létrehoztál technikai felhasználót, ezt is használhatod a MiniCRM-hez. Kattints a Felhasználók menüpontra, ott pedig a Technikai felhasználó sorában a lefelé mutató kis háromszögre.

Ha nincs még technikai felhasználód, a Felhasználók — Új Felhasználó opcióra kattintva van lehetőséged létrehozni egyet.

4. A megjelenő felhasználónevet, XML aláírókulcsot és XML cserekulcsot másold be a MiniCRM-ben a NAV mezőkbe. A technikai jelszó megjelenítésére a NAV oldalon nincs lehetőség, ezt emlékezetből tudod rögzíteni, vagy például a könyvelőtől lehet elkérni.

Ha elfejeltetted a jelszót, hozz létre új technikai felhasználót.

 

 

Miután minden szükséges beállítást elvégeztél, kattints az oldal jobb felső sarkában a „Mentés” gombra és amennyiben mindent jól állítottál be, a rendszerben aktívvá válik az integráció és innentől a részedre kiállított számlák automatikusan beküldésre kerülnek a rendszerbe.

Fontos: a szinkronizáció napi egy alkalommal fut le. Amennyiben az aktuális napon már lefutott a szinkronizálás, az aznap kiállított számlákat a következő napi szinkronizálást követően fogod látni a rendszerben.
A részedre kiállított számlákat a Tételes bejövő számlák termékben fogod megtalálni, ahol látni fogod azok státuszát is (Kiállítva, Fizetve stb.). A bejövő számláról kapott kép egyezik a MiniCRM-ből kiállított ajánlat illetve számla kinézetével (ismerős lesz számodra a felület, amennyiben használod Ajánlat vagy Számlázó termékeinket). Az eltérést abban fogod találni, hogy jelen esetben a Vevő adatai a te céged adataival fognak megegyezni, míg és az Eladó rész fogja tartalmazni a számlát kiállító személy vagy cég adatait.
Fontos: Az integráció a bejövő számlákon szereplő tételek elnevezését minden alkalommal automatikusan új tételként importálja a készletkezelőbe, azonban ez készletmozgást nem eredményez

Fontos: habár a bejövő számlák adatai szerkeszthetőek, ezek szerkesztése semmilyen szinten NEM befolyásolja a NAV-nál lévő számlákat. A Bejövő számlák termékbe szinkronizált számlák nem kerülnek vissza sem a NAV rendszerébe, sem az Eladóhoz.