NAV Bejövő számlák integráció
Ezen integráció segítségével lehetőséged van automatikusan beszinkronizálni a vállalatod részére kiállított számlákat a NAV rendszeréből.
A fentiek beállítását követőan a Beállítások — Integrációk opcióra kattintva tudod elkezdeni a beállítást, az itt megjelenő oldalon találod az aktív integrációk listáját illetve az „Új integráció” gombra kattintva kezdheted el a beállítását az integrációnak.
A felugró ablakban a legördülő listából válaszd ki a NAV bejövő számlák integrációt, majd kattints a Hozzáadás gombra.
Ezt követően megjelennek az Integráció beállításai, ahol láthatod az Általános opció alatt az integráció státuszát, illetve az aktív integrációt lekapcsolhatod, vagy inaktív esetében aktiválhatod.
A MiniCRM opció alatt amennyiben felvételre került a Beszállítók és Tételes bejövő számlák termék a rendszeredben úgy azokat a célmezőket automatikusan kitölti a rendszer (ezek nélkül az integráció nem beállítható!). Ezen a felületen csak azt szükséges beállítanod, hogy ki legyen a létrejött adatlapok Felelőse, és az adatlap milyen Státuszba kerüljön alapértelmezetten miután létrejött a rendszerben. Továbbá a Sync kezdődátum mezőbe határozhatod meg a szinkronizáció kezdeti dátumát.
A NAV rész alatt szükséges megadnod a NAV oldalán regisztrált technikai felhasználódnak az adatait (https://onlineszamla.nav.gov.hu/home).
NAV adatok megadása.
1. Első lépésben jelentkezz be az éles Online Számla rendszerbe elsődleges felhasználóként (Ügyfélkapus bejelentkezés is kelleni fog, https://onlineszamla.nav.gov.hu/login).
2. Ha több cégnél is elsődleges felhasználó vagy, belépés után válaszd ki a listából azt a céget, amelyik részére kiállított számlákat be szeretnéd érkeztetni a MiniCRM-be.
3. Ha korábban létrehoztál technikai felhasználót, ezt is használhatod a MiniCRM-hez. Kattints a Felhasználók menüpontra, ott pedig a Technikai felhasználó sorában a lefelé mutató kis háromszögre.
4. A megjelenő felhasználónevet, XML aláírókulcsot és XML cserekulcsot másold be a MiniCRM-ben a NAV mezőkbe. A technikai jelszó megjelenítésére a NAV oldalon nincs lehetőség, ezt emlékezetből tudod rögzíteni, vagy például a könyvelőtől lehet elkérni.
Miután minden szükséges beállítást elvégeztél, kattints az oldal jobb felső sarkában a „Mentés” gombra és amennyiben mindent jól állítottál be, a rendszerben aktívvá válik az integráció és innentől a részedre kiállított számlák automatikusan beküldésre kerülnek a rendszerbe.