Szállítólevél

A MiniCRM Szállítólevél termékében van lehetőséged egyedi szállítólevelek létrehozására sablonok alapján és a szállítólevelek egyedi követésére a saját, egyedi folyamatod alapján. Ha nem akarod, hogy a kiadott szállítólevelek elkallódjanak, akkor mindenképpen ajánlom a figyelmedbe ezt a terméket.
Amennyiben használtad a Számlázó terméket 2021.09.22. előtt ajánlatok és/vagy szállítólevelek kiállítására, akkor a Te rendszeredben automatikusan létrehoztuk az új termékeket és át fogjuk rakni a szállítóleveleket az új Szállítólevél termékbe, az ajánlatokat az új Ajánlat termékbe.
Ezentúl Te is tudsz feltölteni egyedi fájl típusú sablonokat, amelyeket fel tudsz használni a dokumentum generálás alapjául. De alapértelmezetten a termék beállításaiban az a sablon van kiválasztva, amivel eddig is lehetett szállítólevelet generálni. 
Amennyiben szeretnéd a terméket használni, a beállításokban az Előfizetés fülön kapcsold be a „Számlázás + készletkezelés” terméket.

Szállítólevél sablon létrehozása

1. A Szállítólevél termék neve mellett található háromszögre kattintva válaszd a Sablonok lehetőséget, majd kattints az Új sablonÚj fájl sablon opcióra

2. Add meg a sablon nevét, majd töltsd fel a feltölteni kívánt fájlt a mezőbe kattintva.

A feltöltött fájl maximális mérete 10 MB és típusa: xHTML, ODT, ODS, DOCX és XLSX lehet.

Az ajánlat sablonokban használható változók 
Az ajánlat sablonokban változókat is használhatsz, amik könnyebbé teszik a munkád.
Az ajánlat sablon elkészítéséhez minden adatot tudsz használni, ami a rendszerben az adatlapokon is megtalálható.
A {d.DeliveryNote.VáltozóNeve} változót használd az ügyfél, kiállító vagy más szállítólevéllel kapcsolatos adatokhoz, a {d.Other.Items[i].VáltozóNeve} változót pedig a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz használhatod. A termékek felsorolásakor a következőképp kell a változókat használni: az első termék esetében: d.Other.Items [i].Name. Ahhoz, hogy az összes további termék megjelenjen lejjebb, egy új sorban d.Other.Items [i + 1].Name formában is meg kell adnod a változót.

A használható változók listáját itt találod:

Ügyfél változók:
CustomerName => Ügyfél neve (kinek van kiállítva az ajánlat)
CustomerCounty' => Ügyfél megye  
CustomerPostalCode => Ügyfél irányítószáma
CustomerCity => Ügyfél települése
CustomerAddress => Ügyfél címe
CustomerAccountNumber => Ügyfél bankszámlaszáma
CustomerVatNumber => Ügyfél adószáma
CustomerEUVatNumber' => Ügyfél EU adószáma
CustomerRegistrationNumber => Ügyfél cégjegyzék száma

Kiállító változók: 

VendorName => Kiállító neve
VendorPostalCode => Kiállító irányítószáma
VendorCity => Kiállító települése
VendorAddress => Kiállító címe
VendorIBAN => Kiállító IBAN száma
VendorSWIFT => Kiállító SWIFT kódja
VendorVatNumber => Kiállító adószáma
VendorEUVatNumber => Kiállító EU adószáma
VendorRegistrationNumber => Kiállító cégjegyzék száma

Szállítólevél változók:

Subject => Tárgy mező tartalma
PaymentMethod => Fizetési mód
Issued => Kiállítás dátuma
CurrencyCode => Pénznem
ConversionRate => Átváltási árfolyam 
AmountNet => Nettó érték
AmountVat => Áfa értéke
Amount => Bruttó érték

Termék/szolgáltatás változók:

SKU => Termék kódja
EAN => EAN szám
Name => Megnevezés
Description => Leírás
PriceNet => Nettó ár
VAT => Áfa értéke
Quantity => Mennyiség
UnitName => Mértékegység
Price => Ár (nettó/bruttó- rendszer beállítástól függően)
SumNet => Nettó összérték (ár x darabszám)
SumVAT => Áfa összérték
Sum => Végösszeg
Product_CurrencyCode => Termék pénzneme
A következő lépéshez adminisztrátor jogosultság szükséges!

3. A szállítólevél sablon elkészítése után a Termék beállítás oldalán kiválaszthatod, hogy melyik sablon legyen használva az szállítólevél generálásakor

 

Szállítólevél létrehozása

1. Kattints az Új szállítólevél lehetőségre, majd válaszd ki, hogy kinek szeretnéd a szállítólevelet kiállítani, majd kattints a Hozzáadás gombra


2. Ezután tudod módosítani a vevő adatait és hozzáadni a tételeket kézzel vagy tömegesen Excel táblázatból

 

Duplán kattintva a létrehozott szállítólevél nevére, lehetőséged van módosítani a szállítólevelek, valamint az ahhoz tartozó adatlapok neveit.

Összegek feltüntetése

Rendszerbeállításokban kiválaszthatod, hogy a szállítóleveleken szeretnél-e összegeket is feltüntetni, vagy csak a mennyiségek szerepeljenek rajtuk.

A következő lépéshez adminisztrátor jogosultság szükséges!

1.) A Rendszerbeállításokban görgess az oldal aljára.

A keresett beállítás neve: Ár megjelenítése a szállítólevélen.

Szállítólevelek ár nélkül, illetve ár feltüntetésével:

 

Szállítólevél kiállítása meglévő számladokumentum alapján

Amennyiben már állítottál ki az ügyfélnek számlát, ajánlatot, díjbekérőt, vagy megrendelést, ezekről pár kattintással készíthetsz szállítólevelet.

1.) A kiállított dokumentumban kattints a másolás gombra, majd az új szállítólevél ez alapján-ra.

Ezt mind a Számlázó termékben, mind a Megrendelés termékben kiállított dokumentumoknál megteheted. Kiállított szállítólevelek alapján szintén generálhatsz számlát, ajánlatot, díjbekérőt, vagy megrendelést.

A szállítólevél kiállítása után a státuszt manuálisan vagy adatmódosító link használata segítségével van lehetőséged megváltoztatni (kiállítottra tenni).

Adatmódosító link használata a termékben

A termékben van lehetőséged használni az adatmódosító linkek nyújtotta előnyöket, így ebben a termékben is tudod módosítani az adatlapi mezőket attól függően, hogy az ügyfél mire kattintott a kiküldött üzenetedben és ezekre építeni különböző folyamatokat.
A szállítólevél kiküldéséhez használt email sablonban is tudsz ilyen linkeket elhelyezni, amely az ügyfél visszajelzése alapján változtatja a kiállított szállítólevél státuszát.

Adatmódosító link készítéséhez Adminisztrátor jogosultság vagy Jogosultság+ bővítmény szükséges.
Az elkészített adatmódosító link működését tesztelni a következőképpen tudod:
Küldd ki az emailt saját magadnak egy teszt adatlapon és kattints a kapott linkre. A szállítólevél adatlapon ellenőrizd, hogy minden mező a kívánt értékre állt-e át.