NAV Online Számla adatszolgáltatás

2020. július 1-jétől adatot kell szolgáltatni minden olyan számláról, számlával egy tekintet alá eső okiratról, amit

  • belföldi adóalany állít/bocsát ki
  • belföldön nyilvántartásba vett adóalanynak,
  • az Áfa tv. előírásai szerint belföldön teljesített

ügyletről. Ez alól a MiniCRM számlázó sem kivétel.

2020. július 1-től minden belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére, belföldön teljesített ügyletről kibocsátott számláról online adatot kell szolgáltatni a NAV felé, függetlenül a számla ÁFA értékétől.
A MiniCRM számlázója csak azon ügyfeleinknek a számlázását támogatja, akik magyarországi számlázási címmel és magyar adószámmal rendelkeznek.

https://onlineszamla.nav.gov.hu/kerdesek_es_valaszok

Sajnos mivel a jogszabályoknak való megfelelés sosem egyszerű, így ebben az esetben sem elég az, hogy mi ezt az automata funkciót lefejlesztettük. Ha szeretnél belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére, belföldön teljesített ügyletről számlát kibocsátani, és eddig még nem állítottad be az adatszolgáltatáshoz szükséges adatokat, pár lépést neked is meg kell tenned:

1.Regisztráció:

Olvasd el a regisztráció pontos menetének tájékoztatóját az alábbi oldalon:

https://onlineszamla.nav.gov.hu/tajekoztatas_a_regisztraciorol

Vagy nézd végig ezt a videót:

Ha minden világos regisztrálj be itt, és hozd létre a technikai felhasználódat:

https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start

2.Adatok megadása MiniCRM-ben:

A regisztrációt követően add meg a technikai felhasználód adatait MiniCRM-ben. Ezeket a “Beállítások” – “Termékek” – “Számlázó termék” oldalán tudod megadni az alábbi mezőbe:

Amennyiben még nem adtál meg technikai felhasználót, de a mezők ki vannak töltve ennek ellenére, abban az esetben a böngésződ automatikus kitöltése a hibás. Ilyen esetben nyiss egy inkognitó ablakot a böngésződben és ott lépj be a MiniCRM rendszerébe. Keresd meg a kitöltendő technikai felhasználó mezőket és töröld az ott található hibás adatokat, majd írd be a helyes adatokat.

Ha végigmentél gond nélkül ezeken a lépéseken, MiniCRM számlázód készen áll, és a továbbiakban nincs semmi teendőd. A számlázó automatikusan továbbítani fogja a NAV felé a kiállított számláidat.

További fontos tudnivalók:

Ha minden rendben van, a számla adatlapján kiállítást követően 3-5 perc múlva, a “NAV status” mezőben, a “Success” fog szerepelni, az alatta lévő “NAV status message” mező tartalma pedig üres marad. Ha a “NAV status message” mezőben szerepel „ERROR”, akkor a NAV valami miatt visszautasította a beküldést ( pl.: Érvénytelen adószám). Ebben az esetben sztornózd a számlát, és állítsd ki újra a megfelelő adatokkal.

Arról, hogy pontosan milyen adatokat küld fel a rendszer a NAV Online Számlába, az alábbi dokumentumban találhatsz részleteket:
NAV-nak beküldött adatok.pdf

Sikertelen számla beküldés figyelése

A MiniCRM Számlázó termékében elérhető egy szűrő, amivel lehetőséged van azokra a számlákra szűrni, melynél probléma merült fel és szükséges az adat beküldése a NAV felé. Ezt a szűrőt  „Hibás NAV adatszolgáltatás köteles számlák” néven találhatod meg.

Ebben a szűrőben azokat az adatlapokat találod majd meg, amelyek „User Error” hibaüzenettel kerültek elutasításra a NAV részéről. (Pl.: hiányos adószám, stb.)

Szükség szerint erre automatizmust is építhetsz, amennyiben minél előbb szeretnél értesülni róla.