Készletkezelő
A számlázóban és a megrendelés termékben használt tételeket, szolgáltatásokat egy külön oldalon lehet karbantartani.
Ebben a leírásban többek közt a következőkről olvashatsz:
- Új tétel felvétele
- Tételek módosítása
- Tételcsoportok módosítása
- Kifogyóban lévő tételek
- Tételmennyiségek automatikus frissítése
- Tételek exportálása
- Tételek tömeges törlése
- Tételek importálása
- Tételek visszavétele
- Megrendelés nyomtatása, letöltése
- Készletkezelés beállítása megrendelések alapján
- Emlékeztető e-mail
- Shoprenter integráció
Hol találom a tételeket?
Kattints valamelyik tételes terméked melletti kis nyílra, és válaszd a Készletet.
A tételek, szolgáltatások listáján pénznem szerint csoportosítva jelennek meg a tételek főbb adatai.
Új tétel felvétele
1.) Kattints a tételek felirat melletti Új tétel gombra.
2.) Töltsd ki a tétel adatait.
3.) Ha végeztél, jobb felül kattints a Mentés gombra.
Tétel módosítása
A tétel lista elemére kattintva, a tétel oldalán módosíthatók az adatok. A név nem külön mezőben, hanem címként szerepel, rákattintva szerkeszthetővé válik.
Tétel mezők testreszabása
A tételek mezőit az adatlapoknál megszokott módon szabhatod testre.
1.) Kattints valamelyik tételre a listából.
2.) A jobb felső sarokban kattints a ikonra majd a Mezők testreszabására.
Tételcsoportok testreszabása
A tételeket mappákba tudod rendezni. Így tudod rendszerezni őket, és szűrni is tudsz rájuk, ha a Mappa nevére kattintasz a jobb oldali sávban.
1.) A tétel lista felső jobb sarkában kattints a ikonra, majd a tételcsoportok testreszabására.
2.) Állítsd be a csoportokat és mappákat.
Át tudod írni a mappák neveit, és a ikonnal tudod törölni őket.
Ha Csoportot szeretnél átnevezni vagy törölni, akkor azt a ikonnal teheted meg.
Ha új mappára van szükséged, akkor jobb oldalról húzd át az Új mappa elemet, amennyiszer szükséges. Új csoport esetén ugyanez a feladat.
Kifogyóban lévő tételek
Itt azok a tételek jelennek meg, melyeknek a mennyisége a Készlet figyelmeztetési szintben megadott érték alá esik.
A Készlet figyelmeztetési szintet az adott tétel szerkesztésekor állíthatod be.
A Készlet figyelmeztetési szint mező alapértelmezett értéke: 10.
Ha a készleted egy-egy tétel esetén a megadott minimum készlet szintje alá csökken, akkor lehetőséged van egy reggeli értesítésben ezekről a tételekről e-mailt kérni. Ezt a Rendszer beállításokban tudod megadni.
Tételmennyiségek frissítése
Amikor egy számlához hozzáadsz egy tételt, gépelés közben a rendszer kilistázza az egyező nevű tételeket, és néhány hozzájuk kapcsolódó információt:
- cikkszám (ha van)
- készleten levő mennyiség
- nettó egységár
- ÁFA kulcs
Tételek exportálása
Hasonlóan a szűrők exportálásához, a tételek adatait is kimentheted Excel fájlba, vagy szinkronizálhatod Google táblázatokkal.
1.) Kattints a Mentés fájlba gomb melletti kis nyilra.
Itt két lehetőség közül is választhatsz:
- Mentés fájlba: Egy XLS fájlt tudsz letölteni, amely tartalmazza a tételadatokat.
- Szinkronizálás Google Táblázattal: A készletkezelőben lévő adatokat egy Google táblázatba viheted át, ami óránként frissíti majd a tartalmát.
2.) Ha a Google Táblázattal való szinkronizálást választottad, állítsd be a megosztást.
A kapott képletet másold be a Google táblázatod cellájába. További információt itt olvashatsz erről.
Tételek tömeges törlése
Ha szeretnél egyszerre több tételt eltávolítani, azt egy exportált táblázat segítségével teheted meg az alábbi lépéseket követve:
1.) Kattints a Mentés fájlba gombra.
2.) A lementett táblázatban adj hozzá egy oszlopot „Deleted” fejléccel.
3.) A törölni kívánt tételek soraiba írj be egy „1”-est, majd mentsd el a dokumentumot.
4.) Importáld vissza a táblázatot.
A lépésekről lásd a következő alcímet.
Tételek importálása
1.) Kattints az Új tétel melletti kis nyílra, majd a Betöltés fájlból-ra.
2.) A Fájl feltöltése saját gépről gomb után tallózd az importálandó XLS fájlt.
3.) A következő oldalon kiválaszthatod, hogyan szeretnéd importálni a tételmennyiségeket.
Mennyiség felülírásával – a készletkezelőben szereplő mennyiségek helyett a táblázatból importált adatok lesznek érvényesek.
Mennyiség hozzáadásával – a készletkezelőben szereplő mennyiséghez még pluszba jön a táblázatban lévő érték.
Alapértelmezetten, ha csak egyszerűen a Betöltés fájlból-ra kattintasz, a mennyiségek felülíródnak.
Tétel(ek) visszavétele sikertelen státusz esetén.
Ha egy sikertelen teljesítés után tétele(ke)t szeretnél visszavenni, ezt mostantól a felületen található Visszáru gomb segítségével tudod megtenni. Ezt a Megrendelés termékben találod a Sikertelen státuszban lévő Ügyfelek esetén.
1.) Kattints a Megrendelés termékre és nyomd meg a Visszáru gombot.
2.) Jelöld ki a kívánt tétele(ke)t és nyomd meg a Készletfrissítés gombot.
Ezzel a funkcióval egyből vissza tudod venni azon tételeket, melyeknek nem volt sikeres teljesítése.
Megrendelés nyomtatása, letöltése
Lehetőséged van kinyomtatni a megrendelőd által beküldött rendelést.
1.) Keresd meg Ügyfeled folyamatban lévő megrendelés adatlapját és kattints a nyomtatás gombra.
Rendelés elküldése PDF formátumban e-mailben
Lehetőséged van e-mailben elküldeni Ügyfelednek a megrendelését PDF formátumban, hasonló elven, mint a Számlázó termék esetében.
1.) Kattints a Megrendelés termékben Ügyfeled folyamatban lévő megrendelés adatlapjára, majd az e-mail címére.
2.) Az itt megnyitott ablakban válaszd ki a sablont vagy írd meg az e-mailt saját kezűleg.
Készletkezelés megrendelések alapján
Lehetőséged van kiválasztani, hogy a készletmennyiséget egy-egy kiállított számla, vagy egy-egy sikeres megrendelés alapján frissítse a rendszer.
1.) Nyisd meg a Rendszerbeállításokat.
2.) Az oldal alján válaszd ki a kívánt terméket.
Emlékeztető e-mail kifogyóban lévő tételekről
A MiniCRM-ben beállíthatod, hogy minden reggel emialben küldjön egy listát azokról a tételekről, melyek mennyisége előző nap elérte a Készlet figyelmeztetési szintben megadott értéket.
A Rendszerbeállításokon belül tudod kiválasztani azt a felhasználót, akit a rendszer emailben értesíteni fog.
A tételek és a Shoprenter integráció
Jelenleg, ha a Shoprenter integráció be van állítva a rendszeredben, a Shoprenteren megrendelt tételek szinkronizációt követően megjelennek a MiniCRM készletkezelőjében.
A készletmennyiséget a MiniCRM felületén, vagy API-n keresztül sikeresre állított megrendelések alapján frissíti a rendszer. Ha Shoprenterben állítasz egy megrendelést sikeresre, és azt szinkronizálod MiniCRM-mel, az adott tétel mennyisége NEM fog csökkenni!