Új számla felvitele adatlapról, keresésből
1.) Az adatlapok és kontakt adatlapok jobb oldalán, a termékek neve alatti gomb segítségével is indíthatsz új számlát, díjbekérőt és ajánlatot.
Kereső találati listájának címe mellett is hasonló gombot találsz, hasonló működéssel.
2.) Ha még nem adtad meg a számlázási adataidat (jelen esetben a számlakiállító adatai), akkor ez a következő lépés.
3.) A számla felvitele előtt meg kell adnod néhány alapadatot, ezek később, a számla szerkesztésekor már nem módosíthatók.
Vevő neve. Ha helyes, amit látsz, akkor nincs dolgod, ha nem, akkor az Újrakezd feliratra kattintva tudod megadni a helyes vevőt.
Típus: Lehetőséged van a céghez és magánszemélyhez is kiállítani a számlát.
Médium: nyomtatott vagy e-számla.
Devizanem: a számla tételeihez csak az adott devizanemmel tárolt tételek közül választhatsz, illetve, ha új tételt veszel fel a számlán, az is ezzel a devizával kerül a tételtörzsbe.
Nyelv: magyar, angol, német, szlovák
Fordított adózás: ez a belföldi fordított adózást jelenti. Ennek megfelelően lesz teljesítve a NAV Online Számla adatszolgáltatás is.
4.) Fordított adózás külföldi ügyfeleknek
Erre a beállításra azért van szükség, hogy a kiállított számlák megfelelő formában kerüljenek a NAV felé kiküldésre:
“belföldi fordított adózás jelölése esetén a vevő csak belföldi áfa alany lehet.”
Ilyenkor két lehetőséged van arra, hogy ki tudj állítani külföldi fordított adózású számlát:
- egy régi számla alapján készítesz egy másolatot
vagy
- egy új számlát készítesz
Mindkét esetben fontos, hogy ellenőrizd, hogy a számla létrehozásakor a felugró ablakon NE legyen kipipálva a “Belföldi fordított adózás” opciót!
Ezután a számla szerkesztő oldalon, az ÁFA típusa mező értékét állíts be az “ÁFA területi hatályán kívüli” opcióra.
Ilyenkor a számlán az EUFAD37-es áfakulcs fog megjelenni:
A NAV dokumentációjában találsz magyarázatot az EUFAD37 kulcshoz.
A NAV-nál több kulcs is található, amelyet lehet használni külföldi fordított adózású ügylet esetén. Az, hogy a Te esetedben melyiket kell használni a könyvelőddel kell megbeszélned.
Amennyiben a rendszerünkben nincs meg a Te számodra megfelelő kulcs, kérlek írj a help@minicrm.hu email címre.
5.) Duplán kattintva a létrehozott ajánlat nevére, lehetőséged van módosítani az ajánlatok, valamint az ahhoz tartozó adatlapok neveit.
6.) A gombra kattintva elkezdheted felvinni a számlán szereplő tételeket.
7.) Bal oldalon a Te adataid lesznek, jobb oldalon a vevődé. Ellenőrizd, hogy minden rendben van-e. Ha valamit a Vevőnél módosítanál, akkor A Szerkeszt gombra kattintva tedd meg.
8.) Ha van a tételeken túl olyan, amit megjelenítenél a számlán (törvényi hivatkozás), akkor a Tárgyba tudod ezt megtenni.
9.) Utána a számlára vonatkozó általános infókat tudod beállítani:
- Fizetési mód
- Teljesítés dátuma
- Fizetési határidő
- ÁFA típusai:
- AAM – Alanyi adómentes
- TAM – „Tárgyi adómentes” ill. a tevékenység közérdekű vagy speciális jellegére tekintettel adómentes
- KBAET – Adómentes Közösségen belüli termékértékesítés, új közlekedési eszköz nélkül
- EAM – Adómentes termékértékesítés a Közösség területén kívülre (termékexport harmadik országba)
- ATK – ÁFA tárgyi hatályán kívüli
- EUFAD37 – Áfa tv. 37. §-a alapján másik tagállambanteljesített, fordítottan adózó ügylet
- HO – Harmadik országban teljesített ügylet
- FAD – Belföldi fordított adózás
- K.AFA – Különbözet szerinti adózás
Végül add meg a számlázandó tételeket.
10.) Kattints a jobb oldalt, felül lévő gombra.
A megjelenő ablakban látod, hogyan fog kinézni a számla.
Kiállításra kattintva elkészül a számla, Kiállítás és Küldésre kattintva pedig egyből el tudod küldeni a vevődnek, egy sablonhoz csatolva.